درخشش پیکاپ مرسدس در تست تصادف؛ X کلاس امتیاز کامل را از یورو انکپ دریافت کرد [تماشا کنید]

پیکاپا بر خلاف اندازه بزرگ و کاربرده های زیادی که دارن، از دید ایمنی وضعیت جالبی نداشته و معمولا امتیازهای ضعیف تری نسبت به اجناس حاضر در بقیه کلاسا به . دلایل کلی این موضوع رو میشه به وظیفه اصلی اونا یعنی حمل بار و کاهش هزینه های تموم شده واسه خودروسازان نسبت داد.

البته نباید این موضوع رو از یاد برد که ستاره های کسب شده در سگمنتای مشابه می تونن معیاری واسه مقایسه ایمنی خودروها باشن و این جوری نیس که مثلا در تصادف یه پیکاپ با سه ستاره ایمنی و اتومبیلی مثل اسمارت فورتو با پنج ستاره ایمنی، حتما سرنشینان پیکاپ آسیب بیشتری می بینن؛ چون قوانین فیزیک به جای ستاره ها از اندازه و وزن خودروها تاثیر قبول می کنن!

در تستایی که به وسیله موسسه یورو انکپ برگزار شده، پیکاپا بطور میانگین سه ستاره به دست آوردن و اگه مدلی موفق به دریافت چهار ستاره شه، جزو سردمداران این کلاس طبقه بندی می شه.

این وسط هایلوکس یکی از مدل هاییه که به لطف لوازم زیاد آپشن Safety Pack تونسته امتیاز کامل رو از اون کنه. این در شرایطیه که در حالت استاندارد، هایلوکس فقط سه ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت کرده.

این موسسه تازگیا یه گروه دیگه از خودروها رو مورد آزمایش قرار داده که در بین اونا نام اولین پیکاپ تولید انبوه مرسدس بنز یعنی X کلاس هم دیده می شه. هر چند این خودرو به دلیل به کار گیری پلتفرم نیسان ناوارا و شباهتای ظاهری بسیاری زیاد در بعضی قسمتا، با انتقادهایی روبرو بوده اما یافته های تست تصادف نشون میده که ایمنی اون در وضعیت بهتری نسبت به همتای ژاپنی قرار داره.

یافته های بعضی از آخرین تستای برگزار شده به وسیله یورو انکپ تو یه نگاه

با در نظر گرفتن کارکرد فوق العاده خوب و بالاتر از انتظار X کلاس در مراقبت از سرنشینان بزرگسال و هم اینکه کسب امتیاز مناسب در بخش برخورد با عابر پیاده، یورو انکپ امتیاز کامل یا همون پنج ستاره رو به این بارکش لوکس اشتوتگارتی اعطا کرده.

بد نیس اشاره کنیم که نیسان ناوارا موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از این موسسه شده، اونم در سال ۲۰۱۵ که یورو انکپ هنوز سخت گیریای الان رو نداشت.

اختلاف معناداری سطح ایمنی این دو خودروی دوقلو رو میشه با در نظر گرفتن سیستمای ایمنی بیشتر مدل آلمانی توجیه کرد. از اونجایی که این سیستما امروزه نقشی حیاتی در جلوگیری از تصادفات یا کاهش شدت سوانح اجرا می کنن، به کار گیری اونا روز بروز در حال گسترشه.

پیکاپ X کلاس به شکل استاندارد با همه تجهیزاتی که به شکل آپشن واسه تویوتا هایلوکس قابل انتخاب هستن، راهی بازار می شه. بعضی از این لوازم عبارتند از سامانه ترمز اضطراری و سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط که نیسان ناوارا بدون این دوه.

به هر حال ستاره بیشتر X کلاس می تونه تا حدودی قیمت بالاتر اون نسبت به همزاد ژاپنی رو توجیه کرده و نیاز به توضیحات بیشتر از طرف اشتوتگارتیا رو مرتفع کنه! ویدیوی تست تصادف این پیکاپ آلمانی در زیر ضمیمه شده.

بعد از تسلا نوبت به مرسدس رسید؛ انتقاد یکی از مدیران فولکس واگن از X کلاس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *