نکاتی برای کسب بهترین نتایج از انجام تبلیغات در اینترنت

به چه دلیل تجارت شما به تبلیغات اینترنتی نیاز داره؟ چه راه هایی واسه تبلیغات اینترنتی هست؟
نکاتی واسه کسب بهترین یافته ها از روند انجام تبلیغات در اینترنت
امروزه تقریبا همه تجارتا از روشای اینترنتی واسه تبلیغات خود استفاده می کنن و واسه فروش اجناس و معرفی خدمات خود و یا شناساندن برند خود از روشای تبلیغات اینترنتی استفاده می کنن. بعضی تجارتا حضور پر رنگ تر و فعال تری دارن و یه سری های دیگه فقط به یه حضور کم رنگ اکتفا می کنن، اما همه تجارتا از حضور خود در اینترنت اهداف مشابهی دارن و اونم جذب تعداد بیشتری از افراد با صرف هزینه های کمتر و رسیدن به بیشترین سود ممکنه.
واسه رسیدن به همه این اهداف به صورت همزمان و هم اینکه شناساندن یه تجارت به همه کاربران احتمالی موجود و ایجاد علاقه در اونا به اجناس و خدمات یه تجارت، تنها یه راه حل هست و اونم استفاده درست و منطقی از روشای تبلیغات اینترنتیه.

راه حل

بر خلاف روشای تبلیغات سنتی که بر خلاف داشتن هزینه های بسیار زیاد واسه صاحبان تجارتا امتیازات چندانی رو در بر نداشتن، روشای تبلیغات اینترنتی علاوه بر اینکه به دلیل داشتن هزینه های کم واسه همه تجارتای کوچیک و بزرگ قابل دسترسی هستن، ساده، سریع و موثر بوده و به صاحبان تجارتا کمک می کنن که همون دسته از کاربرانی که رو که مورد توجه اونا هستن جذب کنن. به هیمن دلیله که روش ها تبلیغات اینترنتی روز به روز پر طرفدار تر و پیشرفته تر می گردن.
از این رو میشه گفت واسه هر تجارت داشتن یه سایت یه نیاز اولیه س و داشتن حضور فعال در شبکه های اجتماعی لازمه و بنابر این داشتن یه روش هدف دار بازاریابی آنلاین اساسی ترین نیاز هر تجارت واسه تبلیغات اینترنتیه.
اگه شما بخواین در مورد تبلیغات اینترنتی کارکرد قوی و موفقی داشته باشین باید باید جواب سوالات زیر رو بدونین:
⦁ به چه دلیل تبلیغات اینترنتی از اهمیت زیادی واسه یه تجارت برخورداره؟
⦁ تبلیغات اینترنتی شامل چه نوع تبلیغاتی هستن؟
⦁ واسه به کار گیری این روشای تبلیغات اینترنتی شما باید چه نکاتی رو مورد توجه بذارین تا بتونین بهترین یافته ها رو از تلاش خود در این مورد به دست بیارین؟
ما در این مقاله می خوایم جواب این سوالات رو واسه شما توضیح بدیم پس اگه به دنبال اون هستین که تبلیغات اینترنتی رو به بهترین و موثرترین شکل واسه تجارت خود انجام بدین، تا انتها این مقاله با ما همراه باشین.

مهم ترین امتیازات تبلیغات در اینترنت چه س؟

تصور کنین که شما یه فروشگاه دارین، چه وقتی می تونین بیشترین تعداد مشتریان رو جذب کنین و اندازه فروش خیلی بالایی داشته باشین؟ وقتی که فروشگاه شما در پر رفت و اومد ترین خیابون در پر جمعیت ترین شهر دنیا قرار داشته باشه و تموم ۲۴ ساعت روز و تموم ۳۶۵ روز سال فروشگاه شما باز باشه. اینجور شرایطی تنها وقتی واسه یه فروشگاه ایجاد می شه که تبلیغات اینترنتی رو واسه شناساندن خود و معرفی اجناس خود به کاربران استفاده کنه. وقتی که شما از تبلیغات اینترنتی واسه معرفی برند و تجارت خود به کاربران استفاده میکنین، تجارت خود رو در برابر دید هزاران کاربر که در سراسر دنیا به دنبال خدمات و اجناس شما هستن قرار می دید و این معرفی در تموم ساعات روز و در تموم روزای سال به صورت بدون معطلی ادامه داره و بدین روش شما می تونین کاربران رو در هرکجای دنیا که باشن و در هر ساعت و هر روز از سال واسه تجارت خود جذب کنین.
علاوه بر این، تبلیغات اینترنتی هم واسه تجارتای بزرگ و هم واسه تجارتای کوچیک از اهمیت بسیار برخورداره، چون در این نوع از تبلیغات صاحبان تجارتا فقط با صرف هزینه بسیار ناچیزی می تونن رویت پذیری تجارت خود رو واسه کاربران در سراسر دنیا زیاد کنن و این جور می تونن ترافیک بیشتری رو به سایت خود جذب کنن و فروش آنلاین خود رو زیاد کنن.
اگه بخوام همه این مطالب رو تو یه جمله واسه شما خلاصه کنم باید بگم که “یه کمپین تبلیغات اینترنتی که خوب مدیریت شه و اهداف از پیش تعیین شده و منظمی داشته باشه، می تونه موفقیت یه تجارت رو تضمین کرده و اندازه سود دهی اون رو چندین برابر کنه”.
روی آوردن به تبلیغات اینترنتی کاریه که امروزه بیشتر از قبل به اون توجه می شه و تعداد آدمایی که از مهم بودن این نوع تبلیغات باخبر می گردن روز به روز زیاد می شه، آمارها نشون میده که تبلیغات اینترنتی موجب شده که روزانه میلیونا دلار سرمایه به تجارتای جور واجور در سراسر دنیا منتقل شه و این نوع تبلیغات به شکلی جای خود رو در جوامع تجاری دنیا باز کرده که از بالاترین جایگاه بازاریابی محتوا و بازاریابی ویدیویی گذر کرده و امروزه به یکی از زمینه هایی مبدل گردیده که بیشترین اندازه رشد رو در دنیای تجارت در سراسر دنیا داشته. علاوه بر این بررسی آمارهای ثبت شده در مورد تبلیغات اینترنتی نشون داده که با وجود کم بودن هزینه تبلغات اینترنتی حجم این تبلیغات به حدی زیاد بوده که سال گذشته هزینه تبلیغات اینترنتی از تبلیغات تلویزیونی بیشتر شده.

بازاریابی محتوا

این بدون دلیله که تبلیغات اینترنتی از بقیه روشای تبلیغات کارکرد و یافته های بهتری داشته چون به کار گیری روشای تبلیغات اینترنتی صاحبان تجارتا رو قادر می سازه که دسته بندی بهتری از شکل های جور واجور تبلیغات خود واسه کاربران هدف جور واجور خود ایجاد کنن و این دسته بندیا موجب شده که صاحبان تجارتا بتونن دقیقا همون گروهی از کاربران رو هدف بذارن که مورد توجه دارن و بنابر این به یافته های بهتری برسن. وقتی که همه این امتیازات رو در کنار سادگی، در دسترس بودن، کم هزینه بودن، موثر بودن، انعطاف پذیر بودن و دارا بودن توانایی آزمایش قرار می دیم، این حجم از توجه تجارتا و روی آوردن اونا به تبلیغات اینترنتی توجیه پذیر تر می شه. خیلی از صاحبان تجارتا گفتن که دلیل اونا واسه انتخاب تبلیغات اینترنتی واسه تجارتشان اینه که می تونن یافته های حاصل از اون رو بدون معطلی و در کوتاهترین زمان ببینن و اگر یافته های مورد توجه خود رو از راه هدف دار به کار گیری شده واسه تبلیغات اینترنتی خود کسب ننمایند خیلی سریع روش هدف دار خود رو تغییر بدن.
اگه شما هنوز نیاز به دلایل بیشتری واسه قبول کردن این که تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روشای تبلیغاتی در سالای گذشته و سالای جاریه، دارین به لیست امتیازات تبلیغات اینترنتی که در زیر آورده شده تو.جه کنین:
⦁ تبلیغات اینترنتی رویت پذیری یه تجارت رو در سراسر دنیا واسه همه کسائی که به دنبال اجناس و خدماتی مشابه اون چیزی که تجارت نام برده ارائه می کنه هستن، زیاد می کنه.
⦁ با به کار گیری تبلیغات اینترنتی صاحبان تجارتا می تونن در زمان و انرژی صرف شده برا تبلیغات خود صرفه جویی کنن.
⦁ به کار گیری راه تبلیغات اینترنتی به صاحبان تجارتا این امکان رو میده که تبلیغات خود رو در فرمتا و شکلای جور واجور و در پلتفرمای جور واجور ارائه کنن.
⦁ تبلیغات اینترنتی خیلی کم هزینه س.
⦁ یافته های حاصل از این نوع تبلیغات در مدت زمان کوتاهی مشخص می شه و قابل ارزیابیه.
⦁ با به کار گیری تبلیغات اینترنتی صاحبان تجارتا می تونن تبلیغات خود و کاربران هدف خود رو گروه بندی کنن.
⦁ تبلیغات اینترنتی امکان ایجاد رابطه دو طرفه میان صاحبان تجارتا و کاربران رو جفت و جور می کنن.
⦁ تاثیر گذاری این نوع تبلیغات از بقیه روشای تبلیغاتی بسیار بیشتره.
⦁ آزمایش اندازه هزینه ها و سود حاصل از تبلیغات اینترنتی خیلی راحت شدنیه.
حالا که شما با امتیازات تبلیغات اینترنتی آشنا شدید و از مهم بودن این نوع تبلیغات واسه تجارتای کوچیک و بزرگ باخبر گردیدید، خوبه که بدونین بهترین روشای تبلیغات اینترنتی کدوما هستن و شما چیجوری می تونین با به کار گیری این نوع تبلیغات به اهداف تجاری خود برسین. اگه شما به دنبال رسیدن به اهدافی مثل افزایش ترافیک سایت خود، افزایش رویت پذیری تجارت خود واسه مشتریان، ورود به بازارهای جهانی جدید، ایجاد تصور مثبت نسبت به برند خود تو ذهن کاربران، حفظ رابطه خود با مشتریان، افزایش اندازه فروش و بزرگتر کردن جامعه هدف خود هستین، میتونم به شما بگم که با به کار گیری تبلیغات اینترنتی می تونی به این اهداف برسین.
بیایید بررسی کنیم که چیجوری میشه این کار رو انجام داد.

بهترین و موثرترین روشای تبلیغات اینترنتی

یکی از روشای تبلیغاتی آنلاین که بسیار پر طرفدار بوده و عواقب خوبی واسه صاحبان تجارتای جور واجور به همراه داشته، بازاریابی موتورهای جستجوگر یا SEMه و در بالاترین جایگاه لیست موتورهای جستجوگر که باید در بازاریابی موتورهای جستجوگر به اونا توجه شه گوگل قرار داره. بازاریابی موتورهای جستجوگر در موتور جستجوگر گوگل معمولا با به کار گیری تبلیغات پشتیبانی شده یا اسپانسری در گوگل با به کار گیری Google AdWords انجام میشه و مزیت اصلی اون واسه صاحبان تجارتای جور واجور اون هستش که می تونن با به کار گیری Google AdWords موقعیت سایت خود رو در یافته های جستجوهای گوگل به بالاترین رتبه ممکن تغییر بدن. از راه تبلیغات حمایتی در گوگل صاحبان تجارتای جور واجور می تونن اجناس و سرویسای خود رو از راه سرویس تبلیغات گوگل در برابر دید کاربران بذارن. در این صورت وقتی که کاربران مطلبی رو در گوگل جستجو می کنن وب سایتایی که هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز رو پرداخت کردن و مطالب اونا مربوط به موضوع مورد جستجوی کاربره، در صفحه یافته های زیرو رو کردن و گشتن ها در بعضی مواقع بالاتر از بقیه یافته ها به کاربر عرضه می شه.
این نوع از تبلیغات معمولا به صورت PPC یا Pay Per Clickه، این بدون معنیه که صاحبان تجارتایی که در خواست به کار گیری این نوع خدمات رو به گوگل ادوردز میدن فقط به ازای کلیکای دریافتی از طرف کاربران روی تبلیغاتشان به گوگل هزینه ای رو پرداخت می کنن. البته این روش تنها روش تبلیغات در موتورهای جستجوگر نبوده و روش های بسیار دیگری هست اما این روش یکی از عادی ترین و پر طرفدار ترین روش های تبلیغات اینترنتی با به کار گیری موتورهای جستجوگره.
مثلا اگه شما عبارت “رزرو هتل” رو در گوگل جستجو کنین با صفحه نتایجی به شکل زیر مواجه میشین:

همونجوریکه در تصویر بالا می بینین، بالاترین نتایجی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر شدن مربوط به تبلیغات گوگل ادوردز هستن و در کنار عنوان مربوط به اون وب سایتا عبارت “Ad” به رنگ سبز نشون داده می شه. پس از نتایجی که مربوط به تبلیغات اینترنتی هستن یافته های جستجوهای ارگانیک در صفحه یافته های جستجوها ظاهر شده، در واقع تبلیغات در موتور جستجوگر گوگل واسه صاحبان تجارتا این امکان رو جفت و جور می کنه که به مدت زمان محدودی سایت اونا در بالاترین جایگاه یافته های جستجوها قرار گیرد و از رویت پذیری بالا بهره مند شه و ترافیک اون زیاد شه تا بتونن از این روش مشتریائی رو واسه تجارت خود جذب کنن، در واقع تبلیغات در موتورهای جستجوگر یکی از آسونترین و سریع ترین و موثر ترین راه ها واسه تبلیغات آنلاینه.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که خیلی از افراد در تبلیغات اینترنتی خود مرتکب می شن، ندیده گرفتن قدرت و نفوذ شبکه های اجتماعی تو ذهن مردمه. در واقع یکی از قوی ترین وسیله ها واسه تبلیغات اینترنتی، شبکه های اجتماعی هستن. یکی از قابلیتای شبکه های اجتماعی در تبلیغات آنلاین اون هستش که علاوه بر اینکه روند تبلیغات اینترنتی و جذب مشتریان رو واسه شما به بهترین شکل انجام میدن، رابطه شما با مشتریان رو هم حفظ می کنن یعنی شما مشتریائی رو جذب میکنین که به صورت خودکار و از راه همین شبکه های اجتماعی با شما در دراز مدت در تماس می مانند. خیلی از شبکه های اجتماعی مثل توییتر، لینکدین، فیس بوک، یوتیوب و اینستاگرام دارای امکان تبلیغات واسه تجارتا هستن و شما می تونین تبلیغات مختلفی به شکل پیامای متنی، تصاویر و ویدیوها رو در این پلتفرما واسه کاربران منتشر کنین. علاوه بر این، این شبکه های اجتماعی به شما امکان انتخاب جامعه هدف رو میدن، یعنی شما می تونین انتخاب کنین که این تبلیغات شما واسه کدوم دسته از افراد نشون داده شه و شما می تونین تبلیغات مختلفی واسه جامعه آماریای هدف جور واجور در نظر بگیرین. اگه شما می خواین مشتریان زیادی رو جذب کنین و برند خود رو به اونا بشناسانید، به کار گیری شبکه های اجتماعی یکی از بهترین گزینه هاییه که پیش رو دارین.
بنرهای تبلیغاتی آنلاین، یکی از مشهورترین روشای تبلیغات آنلاین هستن، چون ایجاد بنرهای تبلیغاتی یکی از اولین روشای تبلیغات آنلاین که در دنیای دیجیتال شکل گرفت، هستش. تبلیغات اینترنتی بنری یه جور از تبلیغات اینترنتیه که به وسیله وب سایتای پر بازید تبلیغ پذیر روی صفحات وب جور واجور قرار می گیرن. این نوع از تبلیغات اینترنتی علاوه بر اینکه شرکت تبلیغ دهنده رو به کاربران معرفی می کنن، لینکایی به صفحه وب اون شرکت رو هم شامل می شه و باعث افزایش ترافیک سایت به وسیله لینک مستقیم به سایت و هم معرفی برند تبلیغاتی به طیف گسترده از مردم در هر زمان شبونه روز و هر مکان جغرافیایی می شه. بعضی از کارشناسان حرفه تبلیغات اینترنتی، این نوع تبلیغ رو بهترین و موثرین ترین نوع تبلیغ می دونن. تبلیغات بنری بیشتر در فرمتای مختلفی مثل .GIF و.SWF هستن و در سایزای جور واجور بسته به سفارش شرکت تبلیغ دهنده طراحی شده و درون صفحه سایت منتشر کننده بنر قرار می گیرن.

دیجیتال

البته مشکلی که در مورد این بنرها هست اون هستش که امروزه این نوع از تبلیغات اینترنتی به حدی اشباع شده و تعداد تبلیغاتی از این نوع که در وب سایتا جور واجور مشاهده می شه به حدی زیاده که کمتر کسی به این نوع از تبلیغات توجه می کنه و روی اونا کلیک می کنه پس اگه شما به دنبال یه روش تبلیغات اینترنتی موثر و مناسب می گردید، تبلیغات در گوگل ادوردز و شبکه های اجتماعی بیشتر از این روش پیشنهاد می شه.

مشکلی

در زیر تصویری از صفحه home page سایت varzesh3.com نشون داده شده، همونجوریکه مشاهده می کنین این صفحه شامل بنرهای تبلیغاتی زیادیه. در هر کدوم از صفحات این سایت و وب سایتای پر بازدید دیگه مشابه این سایت تبلیغات بنری زیادی مشاهده می شه.

تبلیغات پاپ آپ

اما چیکار باید بکنین که ادما از دیدن پاپ آپ شما متنفر نشن و تمایل داشته باشن روی اون کلیک کنن؟؟؟ معمولا پاپ آپایی که کاربران رو به سایت دیگری منتقل نمی کنن موفق تر عمل می کنن یعنی شما باید پاپ آپ تبلیغاتی خود رو روی سایت خودتون طراحی کنین نه جای دیگری. شاید بگید کاربران در سایت ما هستن پس دیگه چه احتیاجی به ایجاد پاپ آپای تبلیغاتی واسه سایت ما هست؟ شما می تونین با ایجاد پاپ آپایی که پیشنهادات خاص یا مربوط به سایت شما واسه کاربران ارائه می کنن تلاش در بهبود تعامل خود با کاربران و ایجاد یه جور روابط دراز مدت با کاربران کنین. مثلا شما می تونین پاپ آپایی بسازین و در اونا پیشنهادات خاصی به کاربران خود ارائه بدید و در ازای اون از اونا بخواین که نشانی ایمیل خود رو واسه ثبت نام در مجله اینترنتی شما ثبت کنن تا پس از اون شما بتونین از راه ارسال ایمیلای تبلیغاتی با کاربران خود همیشه در تماس باشین. مثلا شما می تونین پیشنهاد ارائه یه فایل ویدیویی یا PDF رایگان آموزشی رو در ازای دریافت ایمیل کاربران در این پاپ آپا ارائه کنین.
درسته که به کار گیری پاپ آپ در تبلیغات اینترنتی نمی تونه واسه شما یافته های سریع و بی درنگی داشته باشه اما می تونه واسه شما یافته های دراز مدت خوبی به همراه داشته باشه و می تونه موجب شه که شما بتونین پایگاه داده بزرگی از ایمیل کاربران و یا حتی اطلاعات دیگری درباره اونا بهره مند گردید.
این روش تبلیغات اینترنتی روشی تقریبا جدید و ابداعیه که شاید خیلی از ادما از اون باخبر نباشن. در این روش هیچ گونه تبلیغاتی در صفحه وبلاگا به نمایش در نمیاد و یا بنرهای تبلیغاتی درون صفحات وبلاگا قرار داده نمی شه بلکه در این روش در وبلاگ قصه ای مثل یه خاطره نوشته می شن که در اون به اجناس و خدمات یه برند اشاره می شه. در واقع یه جور محتوای بر اساس یه برند خاص تولید می شه و در وبلاگ از زبون خود نویسنده اون قرار داده می شه. واسه ایجاد این محتوا باید یه کار تیمی و گروهی انجام شه و باید در انتخاب وبلاگایی که واسه این کار انتخاب می شن دقت بسیاری استفاده کرده شه. تجارتا اول باید وبلاگایی رو پیدا کنن که طرفداران بسیاری دارن و اعتماد سازی خوبی میان صاحبان وبلاگ و کاربران اون برقرار شده، بعد به اونا پیشنهاد کنن که در ازای انتشار یه محتوای بر اساس برند اونا به اونا هزینه ای رو پرداخت می کنن و یا خدماتی رو به اونا ارائه می کنن.
واسه به کار گیری این روش تبلیغات اینترنتی تنها کاری که شما باید انجام بدین اینه که وبلاگایی که تعامل خوبی با جامعه هدف مورد توجه شما دارن رو پیدا کنین و به اونا پیشنهاد هم کاری بدین. مثلا وبلاگ TheFashionSpot یکی از وبلاگ هاییه که در مورد مد و مسائل زیبایی زنان کار می کنه و طرفداران بسیاری داره، قشر کلی طرفداران این وبلاگ رو زنان جوونی تشکیل میدن که به مسائل زیبایی اهمیت زیادی میدن. خیلی از برنده های لوازم آرایشی پستای تبلیغاتی خود رو در این وبلاگ منتشر می کنن تا بتونن مشتریان بیشتری جذب کنن و ترافیک سایت خود رو زیاد کنن.
تبلیغات در تلفنای همراه یکی از روشای تبلیغات اینترنتیه که در چند سال گذشته و با روی کار اومدن تلفنای همراه هوشمند و بهبود سرعت، کیفیت و توانایی دسترسی به اینترنت توجه خیلی از صاحبان تجارتای جور واجور رو به خود جلب کرده، البته آمارها نشون میده که اندازه تاثیر گذاری این روش تبلیغات اینترنتی چندین برابر بیشتر از بقیه روش هاس و سود حاصل از این روش بسیار بیشتر بقیه روشای تبلیغاتیه. در گذشته و قبل از روی کار اومدن تلفنای همراه هوشمند هم تبلیغات موبایلی وجود داشت اما تبلیغات موبایلی در گذشته بسیار ساده و به شکل یه مسیج بی جون بودن، بنابر این در گذشته این روش تبلیغاتی سود چندانی رو واسه صاحبان تجارتا به هرماه نداشت اما پس از روی کار اومدن تلفنای همراه هوشمند که موجب شده خیلی از افراد روزانه ساعات زیادی رو آنلاین باشن، تبلیغات در تلفنای همراه رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. امروزه خیلی از صاحبان تجارتای کوچیک و بزرگ کمپینای تبلیغات روی تلفنای همراه رو واسه تجارت خود ایجاد کردن و تبلیغات خود رو به شکل متنا، تصاویر، اسلاید شوا و ویدیوها واسه کاربران ارائه می کنن. از اونجایی که دیگه این تبلیغات مانند گذشته باعث آزار کاربران تلفنای همراه نمی شه و اونا هر وقتی که به اینترنت وصل شن این پیاما رو دریافت می کنن، این تبلیغات حتی در میان کاربران هم از محبوبیت زیادی بهره مند شدن.
موبایل
یکی از نکاتی که در تبلیغات موبایلی باید در نظر گرفته شه اون هستش که مطالب ایجاد شده و ارائه شده در این نوع تبلیغات باید متناسب با پلتفرمی باشه که این تبلیغ قراره در اون منتشر شه، مثلا تصاویر روی کامپیوترها و لپ تاپا با اندازه بزرگتری نشون داده می شن و بنابر این کاربران قادر به دیدن جزییات اون هستن حال اینکه روی تلفنای همراه تصاویر در اندازه کوچیکتری نشون داده می شن و این موجب می شه که کاربران قادر به دیدن جزییات کوچیک تصاویر نباشه و بنابر این تصاویری که واسه تبلیغات در تلفنای همراه ایجاد می گردن باید دارای تمام بیشتری باشن و جزییات زیر در اونا وجود نداشته باشه. علاوه بر این کسائی که می خوان با به کار گیری تبلیغات در تلفنای همراه کاربرانی رو به سایت خود هدایت کنن باید به خاطر داشته باشن که کاربران به صورت همزمان از گوشی موبایل و لپ تاپ خود استفاده نمی کنن و وقتی که شما تبلیغات رو روی گوشی موبایل اونا ارسال میکنین اونا از گوشی موبایل خود واسه مراجعه به سایت شما استفاده می کنن و بنابر این شما باید سایت خود رو موافق با تلفنای همراه طراحی کنین و کاری کنین که وقتی که کاربران با به کار گیری تلفنای همراه خود به سایت شما مراجعه می کنن قادر به به کار گیری همه امکانات سایت شما باشن و واسه به کار گیری اونا مجبور نباشن که صفحه سایت شما رو در گوشی موبایل خود همیشه بزرگ و کوچیک کنن و یا واسه دیدن مطالب اسکرول کنن. شما باید سایت خود رو به شکلی ایجاد یا اصلاح کنین که کاربران تلفنای همراه بتونن خیلی راحت و بدون هیچ زحمتی ازش استفاده کنن و هم اینکه زمان بارگذاری سایت شما باید کم باشه چون کاربران تلفنای همراه مدت زیادی رو صرف باز کردن لینک شما نمی کنن و اگه سایت شما به سرعت بارگذای نشه از اون خارج می شن به دنبال کار دیگری می رن.
تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از اولین روش های تبلیغات اینترنتی بود که در میان صاحبان تجارتای جور واجور عادی گردید و سال هاست که این روش تبلیغات اینترنتی استفاده میشن و از امتیازات اون نسبت به بقیه روش ها مثل تبلیغات موبایلی (روش قدیمی تبلیغات موبایلی که با فرستادن اس ام اس انجام می گرفت) و یا پاپ آپا اینه که این روش آزار دهنده نبوده و هیچ مزاحمتی واسه کاربران ایجاد نمی کنه اما یکی از مشکلات کلی این روش اون هستش که به دلیل زیاد بودن حجم استقبال از این روش واسه بازاریابی به وسیله صاحبان تجارتای جور واجور، حجم ایمیلایی که روزانه به وسیله کمپانیای جور واجور و کمپینای بازاریابی ایمیلی جور واجور واسه کاربران فرستاده میشه خیلی زیاده و این موجب شده که کاربران دیگه به این نوع ایمیلا توجه چندانی ننمایند و بعضی بدون اینکه این ایمیلا رو باز کنن تا محتوای اون رو ببینن اونا رو حذف می کنن.

مشکلات

البته اگه شما از راه های درست ایمیل مارکتینگ در روند ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنین و لیست ایمیلای خود رو به شکلی بسازین که همه کاربرانی که اعضا لیست ایمیلی شما هستن داوطلبانه بخوان که ایمیلاتون رو دریافت کنن و دریافت ایمیلاتون واسه اونا جذابیت و منافعی داشته باشین با این جور مشکلات مواجه نمی شید. ما در این مقاله قصد نداریم اییمل مارکتینگ و روش های درست اون رو به بحث بذاریم چون ایمیل مارکتینگ یه موضوع مفصل و پیچیده س که واسه توضیح دادن اون باید مقاله های زیادی نوشته شه، ما اینجا تنها می خوایم ایمیل مارکتینگ رو به عنوان یه روش تبلیغات آنلاین معرفی کنیم.
واسه اینکه بتونین در روند تبلیغات اینترنتی از راه ایمیل مارکتینگ موفق عمل کنین باید واسه کاربرانی ایمیل بفرستین که خودشون داوطلب دریافت ایمیلاتون باشن و ایمیلایی واسه کاربران بفرستید که واسه اونا به درد بخور بوده و اونا تمایل به خوندن اون داشته باشن و تبلغات خود رو به شکلی در متن این ایمیلا بذارین که واسه کاربران آزاردهنده نباشه و اونا تصور نکنن که این ایمیلا تنها جنبه تبلیغاتی واسه شما رو داشته و هیچ فایده هایی واسه اونا نداره.

ایده

تبلیغات ویدیویی
امروزه با پیشرفت علم و بهبود سرعت اینترنت در بیشتر نقاط دنیا ویدئو ها به یکی از بهترین و پرطرفدارترین شکل های جور واجور محتواهای آنلاین مبدل گردیده ان، یعنی افراد بهتر می دونن به جای اینکه چندین دقیقه به یه متن نوشتاری خیره شده و اون رو بخونن، فایل ویدیویی مربوط به اون متن رو ببینن که در اون فردی مطالب رو واسه اونا توضیح میده. امروزه کاربران اینترنت روزانه میلیونا ویدیو رو میبینن و این سیر صعودی حجم مصرف محتوای ویدیویی به وسیله کاربران روز به روز درحال زیاد شدنه از این رو ایجاد تبلیغات ویدیویی یکی از بهترین و پر مخاطب ترین نوع تبلیغات اینترنتیه. ایجاد محتواهای ویدیویی واسه اینترنت روز به روز در حال افزایش بوده و حتی پلتفرمایی ایجاد شدن که تنها و تنها مختص انتشار محتواهای ویدیویی هستن که از جمله مهم ترین نمونهاشون میشه به یوتیوب اشاره کرد. اینجور پلتفرمایی فرصت خوبی واسه صاحبان تجارتای جور واجور جفت و جور می کنن تا با به کار گیری ایجاد محتواهای ویدیویی تبلیغاتی واسه تجارت خودشون و منتشر کردن اون در این پلتفرما که همه کاربران اونا به دنبال محتواهای ویدیویی هستن ویدیوهای تبلیغاتی خود رو در برابر دید کاربران بذارن. ویدیوهایی که در پلتفرمای مخصوص ویدئو ها مثل یوتیوب و ویمو (vimo) قرار داده می شن، وقتی که کاربران در موتروهای جستجوگر مطلب مرتبطی رو جستجو می کنن هم به عنوان یافته های پیشنهادی در صفحه یافته های جستجوها ظاهر می گردن و این موضوع ارزش این نوع از تبلیغات رو دو برابر می کنه چون صاحبان تجارتا با یه تیر دو نشون رو هدف قرار دادن یعنی هم تو یه پلتفرم ویدیویی تبلیغاتی رو منتشر کردن و هم تبلیغات اونا در صفحه یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر به نمایش در میاد. علاوه بر این ویدیوها توانایی اون رو دارن که بنرهای تبلیغاتی رو هم شامل شن و تولید کنندگان این ویدیوها می تونن بنرهایی رو به عنوان تصویر اولیه ویدیو انتخاب کنن تا وقتی که کاربر ویدیو رو در لیست پلتفرم مورد نظر می بینه و قبل از اینکه اون رو پلی کنه، بنرنام برده واسه اون نشون داده شه.
شاید واسه شما باحال باشه که بدونین در موتور جستجوگر پلتفرمای مخصوص ویدئو ها، مثل یوتیوب هم مانند گوگل امکان درج تبلیغات هست. یعنی صاحبان تجارتای جور واجور می تونن با پرداخت هزینه ای به صاحبان این پلتفرما از اونا بخوان که ویدیوی تبلیغاتی اونا رو قبل از بقیه یافته ها در صفحه جستجوی کاربران نمایش دهد و در این صورت ویدیوی اونا بازدید بیشتری داره و بالطبع صاحبان تجارتا از این روش تبلیغاتی مشتریائی بیشتری رو به وسیله ویدیوهای تبلیغاتی خودجذب می کنن.

یکی دیگه از روشای تبلیغات اینترنتی بسیار موثر که هم واسه تجارتای برزگ و هم واسه تجارتای کوچیک می تونه بسیار به درد بخور باشه، ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدده. ریمارکتینگ تنها یه روش تبلیغاتی ساده نیس بلکه یه روش بسیار موثر واسه شخصی سازی تبلیغات واسه کاربرانیه که قبلا از سایت شما دیدن کردن اما هیچ تعاملی با تجارت شما برقرار ننموده ان. ریمارکتینگ قابلیتیه که گوگل ادوردز واسه تجارتا جفت و جور کرده که به وسیله این توانایی صاحبان تجارتا می تونن تبلیغات خود رو واسه کسائی به نمایش در بیارن که قبلا به اپلیکیشن یا سایت اون تجارت مراجعه کردن اما هیچ خریدی انجام نداده ان و سایت رو ترک کردن. این کار موجب می شه که صاحبان تجارتا بتونن روابط خود رو با این دسته از کاربران از سر بگیرن و از راه وسایل ارتباطی جور واجور واسه اونا تبلیغاتی رو ارسال کنن.
شاید با خودتون بگید آدمایی که یه بار به وب سایتی مراجعه کردن اما از اون خرید نکرده ان احتمال اینکه در آینده از اون خریدی بکنن بسیار کمه چون اگه اونا می خواستن از اون سایت خرید کنن در همون دفعه اول این که مراجعه کردن این کار رو انجام می دادن اما این نظریه به طور کامل اشتباهه.
خیلی از افراد قبل از اینکه چیزی رو بخرن در اینترنت درباره اون تحقیق می کنن و شکل های جور واجور اجناس مشابهی که در اون زمینه وجود دارن رو مورد بازدید قرار میدن و پس از انجام تحقیقات در آخر خرید می کنن، پس اگه کاربران به وب سایتی مراجعه کنن و خرید نکنن میشه فرض کرد که شاید در مرحله تحقیقات و بررسی قرار داشتن و بازاریابی دوباره اونا بتونه اونا رو در مرحله خرید به عنوان یه مشتری ثابت واسه یه تجارت جذب کنه. حال یه راه حل ساده واسه جذب اینجور مشتریائی در مرحله بازاریابی دوباره به شما ارائه میکنیم که در بازاریابیای دوباره می تونه کارکرد تبلیغات رو چندین برابر بهتر کنه. این راه حل ایجاد شرایط خاص واسه کاربرانیه که قبلا به سایت شما مراجعه کردن اما خریدی نکرده ان، صاحبان تجارتا می تونن در روند ریمارکتینگ خود شرایط خاصی واسه این کاربران در نظر بگیرن مثلا اونا رو مشمول تخفیف خاص خود کنن تا بدین صورت بتونن نظر این دسته از کاربران رو به تجارت خود جلب کنن. بازاریابی دوباره یا ریمارکتینگ، مکمل مهمی واسه هر کانال بازاریابی دیگه س. ترفندی که شما باید به کار ببندین اینه که مخاطبان فعلی خود رو به گروه هایی براساس تمایل اونا به تکمیل پروسه خرید، تقسیم بندی کنین فهرستایی که با دقت کامل تنظیم شده باشن، هسته موفقیت ریمارکتینگ فروشنده رو ایجاد می کنن.

تا اینجا روش های جور واجور ایجاد تبلیغات در اینترنت رو بررسی کردیم، حالا که با این روش ها آشنا شدید و در آستانه شروع روند تبلیغات اینترنتی قرار دارین خوبه که اطلاعاتی درباره چگونگی انجام این تبلیغات و پیش زمینه های لازم واسه انجام این نوع تبلیغات به صورت موثر داشته باشین. در زیر نکاتی آورده شده که شما باید قبل از شروع روند تبلیغات اینترنتی اونا رو در کار خود دید کنین.

نکاتی واسه بهتر شده های روند تبلیغات اینترنتی
⦁ سایت خود رو تا حد ممکن از دید زیبایی و کاربر پسند بودن، بهبود بدید: همه فعالیتایی که شما در مورد تبلیغات انجام می دید اگر کارکرد موفقی داشته باشن موجب می شن که کاربران روی لینک شما کلیک کنن و به سایت شما هدایت شن، در واقع تبلیغات تنها موجب جذب ترافیک می شه و این سایت شما هستش که می تونه اندازه تبدیل ترافیک به مشتری رو تعیین کنه. شما باید تا حد ممکن سایت خود رو بهبود بدید تا کاربران پس از وارد شدن به سایت شما به جستجو در اون و خرید کردن از شما تشویق گردند. طراحی قشنگتر، راحت بودن امکان گردش در سایت و هم اینکه سرعت بارگذاری سایت شما از مسائلی هستن که می تونن در تبدیل کاربران به مشتریان موثر باشن.
⦁ اهداف تجارت خود رو مشخص کنین: حتی اگه شما بهترین و با کیفیت ترین تبلیغات رو بسازین و هزینه های زیادی رو صرف تبلیغات کنین، اگه ندونین که از این تبلیغات چه هدفی دارین و می خواین کاربرانی که به سایت شما جذب می گردن چه هدفی رو دنبال کنن، نمی تونین به موفقیت برسین. شما باید قبل از اینکه روند تبلیغات خود رو شروع کنین اول واسه کار خود هدف گذاری کنین و کاربران هدف تجارت خود رو مشخص کنین و بدونین که می خواین چه کسائی رو به سایت خود جذب کنین و می خواید تبلیغاتی که ایجاد می کنین واسه کدوم دسته از افراد جذاب باشه.
⦁ مشخص کنین که از چه نوع تبلیغاتی می خواین استفاده کنین: این نکته هم در امتداد نکته قبله، شما باید اول کاربران هدف خود رو مشخص کنین و بعد بررسی کنین که این کاربران در کدوم پلتفرمای اینترنتی بیشتر هستن و کدوم یکی از شبکه های اجتماعی و یا سامانه های اینترنتی بیشتر واسه سن و موقعیت کاربران شما طراحی شده و کاربران هدف شما رو بیشتر جذب می کنه مثلا شما باید بررسی کنین که کاربران شما بیشتر در فیس بوک عضو هستن و یا تلگرام و اینستاگرام رو بهتر می دونن. بعد تبلیغاتی متناسب با نوع پلتفرم و لایق حال کاربران هدف خود ایجاد کنین.
⦁ زمان لازم و کافی رو واسه طراحی تبلیغات خود صرف کنین: یادتون باشه که شما فضای محدودی در اختیار دارین تا از راه اون پیام خود رو به کاربران برسونین و اونا رو تشویق به خرید از خودتون کنین، پس باید از این فضا محدود به بهترین شکل ممکن استفاده کنین. همه رنگا و طراحیایی که شما واسه تبلیغات خود انتخاب میکنین در جذب مشتریان ثاتیر گذار هستن، شما باید زمان زیادی رو صرف فکر کردن درباره انتخاب بهترین کلمات و عبارات، رنگا و طرحای موجود در تبلیغات خود کنین. یادتون باشه که همین انتخابا می تونن یافته های شما رو ۲ تا ۳ برابر بهتر کنن.
⦁ روشن و شفاف صحبت کنین: برخلاف اینکه در بازاریابی محتوا به شما می گن که اهداف خود رو در لفافه عبارات و کلمات بذارین و به شکلی با کاربر صحبت کنین که متوجه هدف اصلی شما نشه، در تبلیغات اینترنتی باید روشن و شفاف باشین و هدف خود رو مستقیم و بی پرده به زبون بیارین چون تبلیغات اینترنتی فضا و زمان محدودی دارن. پس اگه می تونین یه معنی رو با سه کلمه برسونین هیچ وقت واسه بیان اون از ۱۰ کلمه استفاده نکنین.
⦁ از کلیدای CTA استفاده کنین: همونجوریکه گفته شد در تبلیغات اینترنتی شما باید منظور و هدف خود رو روشن و بی پرده به کاربران بگید، پس از اینکه اهداف خود رو گفتید به جای اینکه از اونا بخواین که به آدر س شما در فلان سایت و یا فلان فروشگاه در نشانی شما مراجعه کنن از یه کلید کلید CTA استفاده کنین که مستقیما اونا رو به سایت شما و یا صفحه تلگرام یا اینستاگرام شما هدایت کنه. طراحی درست کلید CTA می تونه در جذب مشتریان بسیار اثر داشته باشه.
⦁ از المانای دیداری استفاده کنین: همه آدما به المانای دیداری توجه و علاقه بیشتری نسبت به نوشته ها نشون میدن و بررسیا نشون داده که المانا دیداری چندین برابر تاثیر گذارتر از نوشته ها هستن. واسه اینکه بتونین در نگاه اول کاربران رو جذب کنین و تاثیر خوبی در تصور اونا ایجاد کنین باید بتونین تبلیغاتی بسازین که از دید دیداری اونا رو جذب کنه و طراحی زیبایی داشته باشه. یادتون باشه که نبود توجه به طراحی نوشتن یه آگهی تبلیغاتی و وجود اشتباهات املایی و گرامری می تونه تاثیر بدی تو ذهن ببینندگان نسبت به شما ایجاد کنه.
⦁ به کار گیری لوگوی برند تجاری در تبلیغات: وقتی که شما یه تجارتی رو راه اندازی می کنین یکی از مهم ترین عواملی که می تونه در موفقیت آینده تجارت شما اثر داشته باشه، شناساندن برند شما به مشتریاس. شما باید بتونین برند خود رو به مشتریان بشناسانید و کاری کنین که اونا برند شما رو یادشون باشه. این هدف با ایجاد یه لوگوی ساده و در عین حال جذاب قابل رسیدنه، شماباید لوگوی خود رو در همه تبلیغات خود بذارین تا با به کار گیری این روش بتونین برند خودتون رو به همه بشناسانید.
⦁ آزمایش یافته های: آخرین و مهم ترین نکته ای که شما باید واسه تبلیغات اینترن”