چگونه کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی نماییم – قسمت دوم

به قسمت دوم مطلب چیجوری کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی کنیم – قسمت اول می پردازیم.

در این مطلب به ادامه آموزش راه اندازی کمپین لینک بیلدینگ به نکات زیر می پردازیم .

سرفصل محتوا

  • دست به کار شید
    • شما در حال تماس با یه فرد واقعی هستین
  • چیجوری پیام درخواست لینک بسازیم؟
    • به اونا بگید که چه عملی رو دوست دارین که اونا بکنن
  • نشون بدید که واقعی هستین و نه اسپمر
    spam red round stamp
    • به کار گیری نام اونا
  • به کار گیری یه موضوع خوب
  • ذکر چیزی خاص در مورد کار اونا
    • به کار گیری یه امضای ایمیل مناسب
    • به کار گیری یه نشانی ایمیل واقعی
    • به کار گیری مکان خود (در صورت ربط داشتن)
  • پی گیری
    • صفحه گسترده اکسل
    • وسیله خاص واسه مدیریت ارسال
  • چیجوری درخواست های لینکسازی رو پیگیری کنیم؟
  • در برابر جواب های منفی چه کنیم؟
    • همیشه جواب بدید و هیچ وقت ایمیلی رو حتما در نظر داشته باشین
  • تلاش کنین بازخورد بیشتری از وبلاگنویسانی که با اونا در رابطه هستین دریافت کنین
  • راهنمایی سریع واسه پیشرفت موثر
    • BOOMERANG
    • CANNED RESPONSES
    • RAPPORTIVE
  • فرار از تلهای راه
    • ویرایش نکردن قالب های ایمیل
  • چه مدت زمان میبره که لینک بیلدینگ رتبه سایت رو پیشرفت دهد؟

دست به کار شید

حالا وقت اون هستش وارد عمل شیم و شروع به صحبت با مردم در مورد محتوای مهم و یا کمپینمان کنیم. شما باید با اهداف سطح بالای خود کار رو شروع کنین. چون اونا نه فقط می تونن به عواقب خوبی در اختیارتون بذارن، بلکه اگه خوب جواب بدن بعد از اون می تونین در وقتی که به وب سایتای کوچکتر دسترسی دارین از اونا به عنوان تایید محتوا از شبکه های اجتماعی استفاده کنین.

اگه وب سایتای کوچکتر ببینن که یه فرد موثر یه قطعه از محتوایی رو لایک کرده و اون رو به اشتراک گذاشته، خیلی بیشتر به شما توجه می کنن و به تماستون جواب میدن.

شما در حال تماس با یه فرد واقعی هستین

پشت وب سایتی که شما در حال تماس با اون هستین رباتی وجود نداره که پاسخی بده یا نه. این یه فرد واقعیه که، در واقع، شاید ایمیلای زیادی دریافت می کنه.

البته این موضوع در وبلاگای محبوب بیشتر دیده می شه. اونا یه فرد واقعی هستن و بهتره واسه رابطه با اونا زمان صرف کنین و متنی مناسب بفرستین تا فهمیده باشن که شما فقط یه اسپمر یا برنامه ایمیل خودکار نیستین.

ما در مورد چند راه خاص که شما می تونین انجام بدین قبلا صحبت کردیم، اما، باز تاکید می کنیم یادتون باشه که شما در حال تماس با یه فرد واقعی هستین. از خود سوال کنین که اگه اونا رو در زندگی واقعی ملاقات کنین، چیجوری با این شخص صحبت می کنین. شما یه صحبت واقعی و موثر با اونا دارین، نه مشابه صحبت شما با افراد دیگه که در اون روز ملاقات کردین.

هم اینکه، فکر نمی کنم وبلاگ نویسی صبح با این فکر که “امروز به کی باید لینک بدهم؟” از خواب بیدار شه.

اونا هیچ برنامه ای واسه لینک دادن به شما ندارن؛ اونا کارای دیگری هم دارن که اولویت بالاتری از چیزی که شما به اونا پیشنهاد می بدید، داره. به خاطر همین، نباید فرض کنین که یه وبلاگ مدیون شماس؛ وظیفه شماس که به اونا بگید که به چه دلیل سزاوار زمان، توجه و کمک اونا هستین.

اگه ایده تماس با یه فرد واقعی و توضیح دادن به اونا در مورد مطالب تون باعث می شه کمی عصبی شید، پس یه چک انجام بدین و مطمئن باشین که مطالب شما آنقدری که فکر می کنین، قابل اشتراک گذاری و با ارزشه.

در حالی که اعتماد به نفس کاذب می تونه یه اشتباه باشه، باید احساس اعتماد به نفس کافی در ایده خود داشته باشین تا این باور رو به دست آوردید که مخاطبان واقعی خوب به اون عکس العمل نشون میدن. اگه شما وبلاگ یا محتواتون رو به کسی در کوچه و خیابون نشون بدید اونا عکس العمل خوبی به اون نشون میدن؟ اگه نه، شما شاید قبل از شروع درخواست بک لینک هنوز کار زیادی در پیش دارین.

بک لینک

چیجوری پیام درخواست لینک بسازیم؟

یادتون باشه که وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با اونا هستین شاید آدمایی بسیار پرمشغله هستن. اگه اونا وبلاگ محبوب با فالورهای زیاد بزرگ داشته باشن، مشغله اونا بیشتر هم هست.

پیام شما باید به اندازه کافی جزئی شه تا توضیح بده که به چه دلیل باید به اون اهمیت بدن، هم اینکه باید به اندازه کافی واسه اونا کوتاه باشه تا همه چیز رو بخونن و بی حوصله نشده یا پیام رو حذف نکنن.

اینجا بعضی از نکات که باید واسه گذاشتن پیام یادتون باشه وجود دارن:

  • به اونا بگید که به چه دلیل اونا باید به شما اهمیت بدن.
  • به اونا بگید که چه عملی رو شما دوست دارین که اونا بکنن.
  • نشون بدید که شما واقعی هستین و نه یه اسپمر.
  • به اونا بگید که به چه دلیل اونا باید به شما اهمیت بدن

اگه شما در این مرحله از کمپین لینک بیلدینگ خود هستین، نباید در نوشتن این مطلب گیر کرده باشین. اگه مشغول به کار روی یه تیکه از محتوا هستین، درست در شروع ایجاد اون باید جواب به این سوال راتعیین کرده باشین، “به چه دلیل هر کسی باید اونقدر به این مطلب اهمیت دهد که به اون لینک بده؟” دستاویزهای قبل رو یادتون باشه:

  • اخبار
  • مطالب بامزه
  • مطالب بحث برانگیز
  • تجسم داده ها
  • رقابت
  • اگو بیت
  • فرم طولانی، محتوای دقیق

مطالب شما با یکی از این موارد سازگاره؟ اگه نه، موارد منحصر به کس دیگه ای در مورد محتوایی که ممکنه باعث اهمیت دادن کسی شه هست؟

وبلاگ نویسی که شما در حال تماس با اون هستین شاید در صنعت شما فعاله و در مورد موضوع مطالب شما اطلاعات زیادی داره، پس نگاهی به پستای گذشته وبلاگ اونا بندازید و در صورت امکان، اون پست ها رو دلیلی بر اینکه شاید بخوان با وبلاگ شما آشنا شن، ذکر کنین

مثلا، اگه در حال تماس با یه وبلاگ نویس هستین که از طرفداران پرپاقرص فیلمه، ممکنه تازگیا در مورد یه فیلم که واقعا مورد توجه شون بود در وبلاگ شون نوشته باشن.

اگه مطالب شما شامل فیلم و فیلمی که اونا در مورد اون نوشتن باشه، اون رو ذکرکنید! این نه فقط به اونا میگه که به چه دلیل اونا باید به مطالب شما اهمیت بدن، هم اینکه نشون میده که شما وقت گذاشته اید و وبلاگ اونا رو خوندین و براشون یه کپی از متنی که واسه بقیه هم می فرستید رو نفرستاده اید.

به اونا بگید که چه عملی رو دوست دارین که اونا بکنن

خیلی از ایمیلای معمولا دور موضوعاتیه که واسه فرستنده مهمه. بعضی ممکنه جربزه ذکر عبارت “لینک” و یا “SEO” رو از ترس اینکه وبلاگ نویس ایمیل رو اسپم کنه ندارن.

با این حال ما باید در واقع راهی پیدا کنیم که این وبلاگ نویس به چیزی که ما می خوایم بکنه. بعضی وقتا ممکنه عکس العمل نه فقط در مورد یه لینک ساده باشه. این می تونه در مورد تعدادی از چیزها، از جمله موارد زیر باشه:

  • به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک یا + Google
  • جاسازی محتوای شما اگه یه اینفوگرافیک و یا ویجته
  • پذیرش یه پست مهمون از شما، مربوط به محتوای شما و لینک به اون
  • نوشتن مقاله ای به وسیله وبلاگ نویس در مورد محتوای شما و لینک دادن به اون

اینا تنها چند نمونه هستن، اما می تونین به سرعت ببینین که سطوح مختلفی از اقدامات و مشکلات واسه هر یک هست که فرق داره.

مشکلات

مثلا، واسه وبلاگ نویس نوشتن مقاله اختصاصی در مورد موضوعی و لینک دادن به مطالب شما زمان بر و این درخواستی بزرگه. در مقابل، خیلی راحت به اشتراک گذاری اون در شبکه های اجتماعی شاید بیشترین حد چند دقیقه زمان می بره.

وقتی که پیام خود رو جفت و جور می کنین شما باید حساب شرایط رو بکنین و بدونین که هرچه بیشتر از یه وبلاگنویس درخواست لینک داشته باشین، باید مطالب وب سایت یا وبلاگ شما راضی کننده تر و باحال تر باشه.

اعمال بالا بایکدیگر مخالف نیستن. شما ممکنه یافته های بزرگی رو تجربه کنین. اگه یه وبلاگ نویس با نفوذ به شما لینک کنه و یه لینک رو با شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارد.

اگه یه جواب کمی منفی دریافت کنین، در همون زمان، هم اینکه می تونید یه تاکتیک ظریف بکار برید. مثلا، اگه اولین اقدام شما واسه به دست آوردن نظر وبلاگ نویس واسه معرفی کوتاه مطلب، وبلاگ یا وب سایت تون با نظر منفی روبرو شدید، اما اونا چیزی که شما انجام دادین رو دوست دارن، می تونید پیگیری کنین و به جای اون، درخواست توئیت کنین.

اگه در حال تماس با یه وبلاگ نویس با نفوذ باشین که به چند درخواست تون نه گفته، اما به احتمال زیاد دارای فالورهای بزرگ اجتماعی هست، این گزینه بسیار به درد بخور میشه.

یکی دیگه از پیگیری های این سناریو می تونه این باشه که از اونا بخواین به شما اجازه بدن، پست مهمون در سایت شون بفرستین.

اگه اونا علاقه مند به تولید محتوای مربوط به سایت شون باشن، اما زمان کافی واسه اون نداشته باشن، درخواست ارسال پست مهمون می تونه به درد بخور باشه. فقط واسه ارسال پست مهمون باید وبلاگ ها و سایت های قوی و معتبر رو انتخاب کنین؛ چون که شما واسه نوشتن پست مهمون وقت می ذارین.

نشون بدید که واقعی هستین و نه اسپمر

این در مورد شخصی سازی پیام شماس تا وبلاگ نویس بدون این دست اون دست کردن اون رو اسپم نکنه و یا دکمه حذف رو نزنه. یادتون باشه که وبلاگ نویسان محبوب ایمیلای رسیده بسیاری رو دریافت می کنن، پس ارزش اون رو داره که وقت صرف کنین تا پیام خودتون رو کمی متفاوت و به دلخواه اونا بسازین.

راه های بسیاری واسه انجام این کار در زمان کم و با کیفیت بالا هست. چند مورد از این روش ها عبارتند از:

  • به کار گیری نام اونا
  • به کار گیری یه موضوع خوب در ایمیل
  • ذکر چیزی خاص در مورد کار اونا
  • به کار گیری یه امضای ایمیل مناسب
  • به کار گیری یه نشانی ایمیل واقعی
  • به کار گیری محل سکونت خود (در صورت ربط داشتن)
  • اجازه بدید با جزئیات بیشتر نگاهی به این موارد کنیم

به کار گیری نام اونا

به اندازه کافی ساده و آسون به نظر می رسد، اما خیلی از مردم واسه انجام این کار وقت نمی ذارن. با اینکه معمولا اینجور کاری احتیاج به زمان طولانی نداره. این واقعا می تونه فرق بزرگی بسازه و می تونه پیام موجود رو در میان پیامای دیگه جدا سازه.

چند راهنمایی واسه پیدا کردن نام کسی عبارتند از:

  • بررسی صفحه درباره ما
  • بررسی نام نویسنده در زیر پستای وبلاگ
  • از راه کلیک حساب رسانه های اجتماعی اونا
  • ایمیل اونا رو تو یه وسیله مانند Rapportive (Gmail) و یا Xobni (Outlook) وارد کنین، تا اطلاعات بیشتری از اونا بدست بیارید.

اگه شما به طور کامل نمی تونین نام اونا رو پیدا کنین، به کار گیری چیزی مثل “سلام” خوبه اما از به کار گیری چیزایی مانند “مدیر سایت سلام” یا “سلام وبلاگ نویس” دوری کنین چون اینا به طور سنتی به وسیله ایمیلای اسپم استفاده می شه و شما نمی خواهید پیامتان اسپم شه!

به کار گیری یه موضوع خوب

قبل از اون که وبلاگ نویسان حتی ایمیل شما رو باز کنن، خط موضوع رو می بیننن. اگه اونا چیزی که اینجا میبینن رو دوست نداشته باشن، پس شاید پیام شما فورا حذف می شه و اونا حتی زحمت باز کردن ایمیل رو نمی کشن. این بدترین چیزیه که می تونه اتفاق بیفته چون که حتی فرصتی واسه صحبت با اونا و یا دریافت بازخورد نمی یابید.

اینجا چیز مهم دیگری هست که یادتون باشه: یه خط موضوع بد ممکنه فیلترهای اسپم رو راه اندازی کنه و در نتیجه ایمیل شما به عنوان اسپم قرار بگیره.

در این حالت، شما باید بر این موضوع تکیه کنین که وبلاگ نویس در واقع پوشه اسپم خود رو چک کنه (بسیاری نمی کنن) و ایمیل شما رو به عنوان ایمیل واقعی مشاهده کنه. در هر صورت، پوشه اسپم جای خوبی نیس.

چند راهنمایی واسه نوشتن یه موضوع خوب عبارتند از:

  • اون رو کوتاه و مربوط به موضوع کنین
  • اگه می تونین نام سایت رو ذکر کنین
  • از استفاده زیادتر از اندازه از حروف بزرگ دوری کنین
  • چیزی خاص در مورد سایت اونا رو (مانند نام) ذکر کنین
  • از چیزایی مثل “رد و بدل کردن لینک” یا “درخواست لینک” دوری کنین

اینجا بعضی از مقالات واقعا خوب و به درد بخور از Hubspot و Smart Insights در مورد موضوع خوب ارائه شده.

ذکر چیزی خاص در مورد کار اونا

این واقعا مهمه که نشون بدید ایمیل ارسالی واسه همه وبلاگ نویسان ارسال نشده. ذکرکردن چیزی خاص در مورد وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با اونا یا وبلاگ اونا هستین، واقعا می تونه کمک کنه که واسه انجام تحقیقات خود قبل از فرستادن ایمیل زمان صرف کردین. این هم اینکه به شما فرصتی بزرگ می دهد تا مطالب خود رو معرفی کنین و دلیل اهمیت اون رو بگید.

بیایید نگاهی به چند راه که شما می تونین چیزی خاص ذکر کنین بندازیم:

  • به موضوعات پست های گذشته وبلاگ اونا نگاه کنین.
  • به توییتا و ریتوئیت های گذشته اونا نگاه کنین.
  • به کامنت هایی که اونا در پست های وبلاگ ساخته ان نگاه کنین.
  • در صفحه درباره ما واسه دونستن چیزهای مورد علاقه شخصی شون نگاه کنین.
  • در بیوگرافی اونا در صفحه توییترشان نگاه کنین.

همه اینا می تونن به شما اطلاعات با ارزشی در مورد وبلاگ نویس بدن که بعد از اون می تونین اونا رو در ایمیلتان به طور طبیعی بیارین. اینجا یه مثال از اینکه این چیجوری در واقع تو یه ایمیل به نظر میرسه آمده:

من متوجه پست گذشته وبلاگ شما در مورد بهترین فیلمای ۲۰۱۴ تا الان شدم. من با لیست واقعا مهم شما کامل موافق نیستم و شک نداشته باشین گرگ وال استریت رو در بالای لیستم قرار می دهم.

در واقع می خواستم با شما چیزی مربوط به این مطلب وبلاگ تون به اشتراک بذارم – LINK – فیلم های پرفروش سال ۲۰۱۴ همراه با هزینه های تولید و سود در این پست لیست شده ان. فکر کردم، با در نظر گرفتن پستای گذشته وبلاگ شما و علایقتان درمورد فیلما، این مطلب ممکنه مورد علاقه شما باشه.

این کار نیاز به زمان بسیار طولانی واسه ارسال نداشت و نتیجه دنبال کردن تعداد کمی از عناوین پستای گذشته وبلاگ نوشته شده به وسیله وبلاگ نویسی بود که با اون تماس گرفتم. هیچوقت یه نرم افزار اسپمر نمی تونه اینجور ایمیلی رو بفرسته و این ایمیل احتمال خونده شدن و تاثیرگذاری بالاتری داره.

به کار گیری یه امضای ایمیل مناسب

این یه نکته کوچکه و اصلا زمانبر نیس. شما باید یه امضای ایمیل مناسب در پایین تموم ایمیلای ارسالی خود درج کنین که شامل چیزایی مانند موارد زیر باشه:

  • نام کامل شما
  • عنوان شغلی شما
  • نشانی اینترنتی وب سایتی که شما ارائه می دید
  • شماره تلفن شما
  • حسابای رسانه های اجتماعی شما (اگه ربط داره)

پس، شما می تونید ایمیل های خود رو با چیزی مثل این به پایان ببرین:

جون اسمیت

مدیر اجرایی بازاریابی آنلاین

www.example.com

۵۶۷۸۹۱۰ ۰۱۲۳۴

twitter.com/jsmith

این نشونه دیگری واسه وبلاگ نویسه که نشون می دهد شما یه فرد واقعی هستین. اونا می تونن برن و سایت و فعالیتای اجتماعی شما رو چک کنن و یا حتی با شما تماس بگیرن. بازم، اسپمرها نمی تونن این کار رو بکنن.

به کار گیری یه نشانی ایمیل واقعی

در این باره چند بحث هست. بعضی از سئوکاران خیلی زیاد فکر می کنند که همیشه باید به جای نشانی ایمیل عادی خود، از نشانی ایمیل شرکتی یا وب سایتی که واسه اون فعالیت می کنن، استفاده کنن.

پس اگه من واسه سایت Zappos درخواست می کنم، باید به جای [email protected] (که ایمیل خودم به عنوان سئوکاره) از [email protected] استفاده کنم.

این دلیل آوردن متمایلا به وجود اومده توسط این واقعیته که متخصصین SEO می تونن اعتبار بد داشته باشن، مثلا، اگه وبلاگ نویس ببینه که شما از راه نشانی ایمیل شرکت سئو با اونا در تماس هستین، ممکنه بدون این دست اون دست کردن از شما روی برگردونن.

با این حال، خود من با کاربرد نشانی ایمیل اصلی واسه ارسال مشکلی نداشته ام. در واقع، این می تونه یه راه بسیار خوب واسه بررسی کیفیت اون چیزی که انجام می دید باشه. میتونم از خودم این سوال رو سوال کنم:

مشکلی

“ فرستادن ایمیل به این وبلاگ نویس در مورد این محتوا، با به کار گیری ایمیل جی ادز نتیجه خوبی داره؟”

اگه جواب منفی باشه، پس حتما این کار رو انجام نمیدید.

در آخر، هر کاری که واسه شما بهترینه رو باید تست کنین. اگه به من فرصتی داده شده شه، شاید از یه نشانی ایمیل مشتری استفاده می کنم، اما اگه در دسترس نبود، اجازه نمی دهم این موضوع منو از فرستادن پیام به کمک نشانی ایمیل عادی متوقف کنه.

موضوعی که باید به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین اینه که به کار گیری ارائه دهندگان نشانی ایمیل رایگان مانند جیمیل، هاتمیل و یا یاهو ممکنه دردسرساز باشه. بدیش اینه، تعداد خیلی از اسپمرها هم از امکانات این خدمات رایگان استفاده می کنن. بخاطر این این موضوع می تونه نشون دهنده غیر واقعی بودن ارسال کننده پیام باشه.

به کار گیری مکان خود (در صورت ربط داشتن)

فرصتایی واسه به کار گیری این مورد ممکنه کم باشه، اما اگه این فرصت رو داشته باشین، واقعا می تونه به شما کمک کنه که واقعی تر نگاه کنین و بذر یه رابطه خوب رو از همون اول بپاشید.

ایده اینه که اگه در حال تماس با یه وبلاگ نویس هستین که در همون شهرستان مشتری شما اقامت داره، اون رو در ایمیل تون ذکر کنین. این موضوع اجازه میده تا شما در زاویه محلی کار کنین و چیزی در امتداد خطوط بگید:

“ما هم مثل شما در سیاتل کار می کنیم. می خواستیم فرصتی بدست بیاریم تا با وبلاگ نویسان محلی مانند شما صحبت کنیم و تلاش کنیم بعضی از مطالبی که ما مشغول به کار هستیم رو در اختیارتون بذاریم. این مطالب ممکنه مورد علاقه شما هم باشن.”

شما می تونین همه چیز رو یه قدم بیشتر از قبل به جلو ببرین و حتی با وبلاگ نویسان محلی واسه ناهار یا یه قهوه ملاقات کنین. هیچ راهی بهتر از خرید یه قهوه (و کاپ کیک!) واسه کسی نیس تا نشون بدید شما یه فرد واقعی و اصیل هستین.

اگه دریابید که فقط چند وبلاگ نویس محلی در منطقه شما هست، پس سازماندهی یه ناهار محلی هم می تونه یه راه بسیار خوب واسه ایجاد روابط واقعی و آشنا کردن اونا با نام تجاری شما باشه.

پی گیری

من شاید لینک های بسیاری رو در نتیجه پیگیری و تماس با افراد ساختم. افراد پرمشغله هستن؛ وبلاگ نویسان محبوب تعداد زیادی ایمیل دریافت می کنن و در جهانی که در اون ما می تونیم ایمیل رو در حال حرکت بررسی کنیم، ایمیل شما ممکنه به سرعت به فراموشی سپرده شه.

همین موضوع به تنهایی نشون می دهد که اگه واسه اولین بار پاسخی از طرف مقابل دریافت نکردید، باید دلیل اون رو پیگیری کنین. مزیت دیگری که اینجا هست، اینه که این واقعیت رو تقویت کنین که شما یه فرد واقعی هستین و نه نرم افزار خودکار که تعداد خیلی از وب سایتا رو تو یه لحظه هدف قرار می دهد.

به خاطر پیگیری مناسب، باید ارسال های خود رو تا حد امکان سازماندهی کرده و نگهداری کنین و پاسخی که کسب می کنین رو ثبت کنین. آخرین چیزی که شما می خواهید اینست که کسائی که الان با شما در رابطه هستن رو فالو کنین!

چند راه واسه سازماندهی پیام های فرستاده شده شما هست؛ مواردی چون صفحات گسترده اکسل بسیار ساده تا سیستم به طور کامل کامل مدیریت رابطه با مشتری (CRM). اجازه بدید بعضی از این گزینه ها رو با هم مرور کنیم.

صفحه گسترده اکسل

وقتی که واسه اولین بار شروع به لینک بیلدینگ می کنین، یه صفحه گسترده ساده عالی کار خواهدکرد. حتی در سطح متوسط، بازم می تونه این کار رو انجام بده، اما اگه شما در حال کار روی کمپینای زیاد به شکل هم زمان هستین می تونه کمی بزرگ و دست و پا گیر شه.

شیت ساده اکسل می تونه مثل این شروع شه:

این واقعا می تونه ساده باشه. شما می تونید واسه هر گونه اطلاعات خاص و یا معیارهایی که براتون مهمه ستون بیشتری اضافه کنین.

ممکنه به کار گیری این گزینه در مراحل بعدی کمی سخت شه. مثلا، چه اتفاقی می افتد وقتی که شما یه کمپین دوم رو اجرا می کنین و می خواهید دوباره با مخاطبین خود رابطه برقرار کنین؟ انجام این کار با یه سیستم اکسل به اندازه کافی پیشرفته، ممکنه، اما می تونه کمی پریشون باشه.

وسیله خاص واسه مدیریت ارسال

در این مرحله، ممکنه نیاز به سرمایه گذاری تو یه سیستم متمرکز قوی تر واسه مدیریت ارسال خود داشته باشین. چندین گزینه جور واجور مثل BuzzStream هست، که شاید یکی از محبوب ترین موارد واسه این نوع کاره.

سرمایه گذاری

Boomerang: بومرنگ افزونه ای رایگان واسه جیمیل هست که واسه اهداف پیگیری مناسبه. اگه پس از مدت زمان خاصی که در زمان فرستادن ایمیل تعیین می کنین، پاسخی واسه اون به این نتیجه رسید نکردید، بومرنگ شما رو باخبر می کنه. خوبی بومرنگ در اینه، که دیگه مطمپن هستین که نشانی ایمیل رو اشتباه درج نکرده اید.

استفاده ترکیبی از بومرنگ و canned responses (که در پایین توضیح داده می شه) می تونه راهی سریع و موثر واسه رسیدن به اهداف پیگیری شما باشه.

چیجوری درخواست های لینکسازی رو پیگیری کنیم؟

واسه پیگیری ایمیل فرستاده شده احتیاجی نیس که مواردی که در ایمیل قبلی ذکر کرده اید رو تکرار کنین. بهتره متن ایمیل خلاصه و شفاف باشه. بهتره واسه پیگیری ایمیل قبلی رو reply کنین تا فردی که با اون در تماس هستین به پیام های قبلی تون هم دسترسی داشته باشه و یا اینکه می تونید پیام قبلی رو هم در انتهای ایمیل جدیدتون هم بذارین.

در ادامه نمونه ای از ایمیل پیگیری رو می تونید ببینین:

سلام احمد.

می خواستم ایمیلی که چند روز پیش برات ارسال کردم (متن اون رو در آخر قرار دادم) رو پیگیری کنم. خوشحال می شوم پست “راهنمای کامل سفر واسه والدین” رو بخونی و نظرت رو درموردش بگی. همینطور خوشحال می شوم، اگر بخشی از اون برات باحال، اون رو با دوستانت به اشتراک بذاری.

منتظر خواند نظرت هستم.

با سپاس – حسین

{اینجا می تونید متن ایمیل قبلی رو بذارین.}

من شخصا بیشتر از یه بار یه درخواست رو پیگیری نمی کنم. اگه بعد از پیگیری باز پیامی دریافت نکردید بهتره، دیگه واسه اون پیام نفرستید. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که با فرستادن پیام های تکراری و آزاردهنده شانس خود واسه ایجاد رابطه با اون رو از بین می برید.

در برابر جواب های منفی چه کنیم؟

در بعضی موارد شما با پیام و جواب منفی روبرو می شید، این عادیه و نباید نگران این موضوع باشین . در اینجور مواردی می تونید رابطه خود رو با وبلاگ نویس بهبود بدید و از اون بازخورد بگیرین.

همیشه جواب بدید و هیچ وقت ایمیلی رو حتما در نظر داشته باشین

زمان هایی هست که شما واسه ایجاد محتوایی مهم از جون و دل مایه گذاشته اید و وقتی که با جواب منفی وبلاگ نویسی واسه معرفی پست تون روبرو می شید، واقعا ناراحت می شید. اما بهتره با ندیده گرفتن ایمیل و جواب وبلاگ نویس شانس خود رو واسه لینک بیلدینگ از دست ندین. می تونید از اونا واسه بهبود محتوای خود بازخورد بگیرین. همینطور احتمال اینکه مطالبی که در آینده منتشر می کنین رو لینک کنن هم هست.

تلاش کنین بازخورد بیشتری از وبلاگنویسانی که با اونا در رابطه هستین دریافت کنین

در مواردی که وبلاگ نویس از لینک کردن مطلب شما دوری می کنه، شاید دلیلی منطقی واسه خود داره. از اونا بخواین واسه بهبود محتواتون شما رو راهنمایی کنن و بگن که اگه خودشون می خواستن در این باره مطلبی بنویسن، اون رو چیجوری ادامه می دادن.

از اونا بخواین نظرات منفی و مثبت اونا و مواردی که به نظرشون واسه بهبود مطلب تون به درد بخور میشه رو براتون ارسال کنن.

در بعضی موارد محتوای شما از نظر وبلاگ نویس موردی نداره و قبول کردنیه و تنها اون وقت کافی واسه معرفی و لینک دادن نداره. در یه همچین موقعیتی می تونید به وبلاگ نویس پیشنهاد بدید که در مورد متن معرفی یا موارد دیگه به اون کمک کنین.

همین طور از اونا می تونید بخواین تا در مورد موضوعاتی که می توان در بخش مربوطه نگاشت، شما رو راهنمایی کنن و پیشنهادات موضوعات جدید به شما ارائه بدن و یا اینکه اگر ایده هایی دارین که می| توان به صورت مشترک اونا رو پیش برد رو مطرح کنین.

ایده ها و موضوعاتی که درباره تولید محتوا از وبلاگ نویسان می گیرید رو پرورش بدید و محتوای خوبی تولید کنین و اون رو به وبلاگ نویس معرفی کنین. احتمال اینکه مطالبی که ایده اونا رو خودشون داده ان رو لینک کنن بیشتره.

راهنمایی سریع واسه پیشرفت موثر

نکات زیر می تونن چه واسه لینک بیلدینگ و چه واسه استفاده شخصی از ایمیل واسه شما به درد بخور باشن. اینجا چند وسیله خوب واسه سرعت بخشیدن به کارتون بدون افت کیفیت رو معرفی می کنیم.

BOOMERANG

قبل از این در مورد Boomerang صحبت کردیم و یادآور شدیم که چیجوری این وسیله می تونه این اطمینان رو بسازه که شما بازخورد فعالیت افراد رو با به کار گیری این وسیله کوچیک می تونید دنبال کنین.

از طرفی این وسیله به شما این اجازه رو می دهد که زمان فرستادن ایمیل رو مشخص کنین. به کار گیری منطقه های وقتی جور واجور هم بسیار راحت می باشه. مثلا اگه شما در سیاتل ساکن هستین و درصدد رابطه با بلاگرهای موجود در انگلیس باشین، وقتی که وارد دفتر می شید و ایمیل زدن رو در ساعت ۹ صبح شروع می کنین، این هنگام تقریبا پایان روز کاری در انگلیس می باشه و این زمان خوبی واسه ارسال یه ایمیل کاری نخواد بود.

از این رو Boomerang به شما این امکان رو می دهد که زمان بندی کنین که در چه ساعتی این ایمیل ارسال شه.

وقتی که شما یه ایمیل رو آماده کرده و روی این کلیک کنین، این پیغام رو دریافت می کنین:

از اینجا می تونید فرستادن ایمیل خود رو زمان دهی کنین و مطمئن باشین که پیامتان در زمان مناسب به دست بقیه می رسه.

CANNED RESPONSES

Canned responses (پاسخای کنسرو شده) یه وسیله برچسب جیمیله (راهنمای فعالسازی) که به شما این امکان رو می دهد که به سرعت نمونه های از پیش نوشته خود رو به ایمیل کنین.

این توانایی به دلایل زیادی باعث راحت تر شدن کارا می شه. از جمله این دلایل اینه که شما مجبور نیستین مرتبا به کپی و و انتقال مطالب بپردازید. به جای اون می تونید پاسخای از پیش ذخیره شده رو انتخاب کنین و متن مربوطه رو وارد کنین.

این مسئله بسیار به درد بخور میشه اگه شما این توانایی رو با Boomerang ترکیب کنین و اینطوری به پیگیری کارکرد افراد بپردازید.

شما می تونین یه جواب از پیش ذخیره شده رو طوری بسازین که آدمایی رو که قبلا به اونا ایمیل کردین رو پیگیری کنین. با به کار گیری مثالی که قبل از این گفتیم، این موضوع رو می توان این جور نشون داد:

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بخشایی که با رنگ زرد نشونه گذاری شده، مربوط به افرادیه که شما با اونا در تماسید. شما هنوز نیاز دارین که اونا رو شخصی سازی کنین وگرنه شاید پاسخی واسه اونا دریافت نمی کنین.

RAPPORTIVE

راپورتیو (Rapportive) یه پلاگین مناسب واسه جیمیل و آوتلوکه که به شما این امکان رو می دهد که اطلاعاتی رو در مورد فردی که به ایشون ایمیل می زنید بدست بیارید. در ادامه یه نمونه مثال آورده شده که کارکرد راپورتیو رو وقتی که به شخصی به نام راند ایمیل می شه، نشون میده:

rapportiveدسته ای از اطلاعات به توضیح زیر هست:

  • موقعیت مکانی راند
  • موقعیت راند در Moz
  • نام کاربری راند در توییتر
  • نام کاربری راند در لینکدین

تموم این اطلاعات کمک می کنه که در مورد راند بیشتر بدونیم و هم اینکه کمک می کنه تا در آینده ایمیل ها به راند بیشتر شخصی سازی شه. مثلا اگه اون تازگیا مطلب جدیدی توییت کرده که من از اون اطلاع دارم، من میتونم در مورد اون نظر دهم. این نشون میده که من تازگیا در مورد کاری ایشون تحقیقاتی رو انجام داده ام.

فرار از تلهای راه

تعداد کمی اشتباه عادی موقع ایجاد کمپین لینک بیلدینگ هست. اشتباه همیشه رخ میده اما مهم اینه که شما از اون درس بگیرین.

این بخش به شما کمک می کنه که از اشتباهات بقیه درس بگیرین و از این تلها دوری کنین.

کاربرد نرم افزارهای فرستادن ایمیل انبوه:
نرم افزارهای زیادی هست که به شما این امکان رو می دهد که به صورت همزمان ایمیل هایی رو به افراد زیادی بفرستین. این یکی از توانایی های قانونی و قابل انتظار واسه کاربران نرم افزارهاست.

شرکتای خیلی از این توانایی واسه فرستادن ایمیل به لیست مخاطبین خود استفاده می کنن. هرچند در مورد لینک بیلدینگ، کلا ایده به کار گیری نرم افزارهایی مثل این، مناسب نیس.

در زیر به بعضی از دلایل نبود به کار گیری نرم افزارهای فرستادن ایمیل انبوه می پردازیم:

  • شخصی سازی ایمیل هایی مثل این بسیار سخته.
  • اگه دچار اشتباهی شید، کلیه افراد لیست این اشتباه رو دریافت می کنن.
  • اگه افراد مبادرت به اسپم کردن پیام شما کنن شاید وارد بلک لیست (لیست سیاه) شید.
  • ممکنه با فرستادن ایمیل به آدمایی که تمایل به دریافت این جوری ایمیل ندارن، مرتکب عمل خلاف قانون شید.

علاوه بر این، شما با اینکار ممکنه علاوه بر معروفیت خود، معروفیت سایتی که مورد استفاده شماس رو هم به خطر بندازید و شانس کار با دریافت کننده های ایمیل رو واسه مالک سایت در آینده از بین ببرین.

ویرایش نکردن قالب های ایمیل

قبل از این یه نمونه ایمیل ارائه کردیم که با اون ادامه می دیم:

تصور کنین قبل از ویرایش قسمتای زرد رنگ اون رو بفرستین. در این حالت بسیار بعیده که جواب مثبتی دریافت کنین.

به خاطر همین در این مثال خاص من قسمتایی رو به رنگ زرد نشونه گذاری کردم تا کمتر اونا رو از یاد ببرم.

اگر این اتفاق بیفته، وسیله ارسال دوباره (undo send feature) جی میل اگر کارکرد سریعی داشته باشین شما رو نجات میده.

چه مدت زمان میبره که لینک بیلدینگ رتبه سایت رو پیشرفت دهد؟

همونطور که در فصل قبل در مورد تعیین اهداف گفته شد، یه مدت زمان میبره تا لینک بیلدینگ رتبه سایت شما رو پیشرفت دهد. این مدت زما