۴ دلیل برای اینکه چرا باید در تجارت شما روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری شود

4 دلیل واسه اینکه به چه دلیل باید در تجارت شما روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری شه

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ۳ نظر ۵,۲۰۴ بازدید

از این که بازاریابی محتوا واسه تجارت شما خوبه مطمئن نیستین؟ بازاریابی محتوا جزو روش های هدف دار تجاری با هزینه خیلی کمه و در عین حال پتانسیل برگشت زیاد سرمایه رو داره.

به نظر خیلی از کارشناسان، بازاریابی محتوا الان تنها تجارت باقی مونده و سود رسون تجارت آنلاینه. ایجاد محتوای اختصاصی خودتون، تجارت شما رو با فرصتای عالی واسه افزایش فروشتان رو به رو می کنه. چه به منتشر کردن چند پست در طول یه هفته در وبلاگتان بپردازید و چه پادکست یا ویدیو ضبط کنین، ایجاد هر مدل محتوای انحصاری در افزایش مراودات و گسترش اطلاعات بین تجارت شما و مشتریان و مصرف کنندگان شما تاثیر داره.

در ادامه ۴ دلیل مهم در این مورد واسه اینکه به چه دلیل باید روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنین رو بازگو می کنیم :

 

4 Reasons Why Should Invest on Content Marketing

 

۱٫ بازاریابی محتوا، مکمل روش های هدف دار تجاری شما هستش

در خیلی از تجارتا، بازاریابی محتوا به نظر با اون چه که در این تجارتا انجام می شه فرق و فاصله زیادی داره. اما واقعیت اینه که تولید محتوا می تونه بیشتر از اون چیزی که فکرش رو بکنین مؤثر واقع شه. اگه یه کمپین تجاری PPC یا درآمدزایی کلیکی (Pay-per-click) که یکی از پر مخاطب ترین و سود رسون ترین نوع تبلیغات اینترنتیه دارین، یا از راه دقیق شدن و فوکوس کردن روی سئو خواهان جذب مخاطب هستین و یا در حال فعالیت تجاری در شبکه ها و رسانه های اجتماعی هستین، بهتره بدونین بازاریابی محتوا مکمل تموم این روشای تجارت آنلاینه. اگه می پرسین چیجوری، در ادامه به اون جواب می دیم.

در نوع تجارت PPC ، بازاریابی محتوا به شما فرصت ساخت تعداد بیشتری میده. بعضی وقتا ممکنه یه مشتری در صدد خرید نباشه، اما اونا در واقع به دنبال اطلاعات بیشتر هستن. انتشار پستای وبلاگ که به موضوعات جور واجور مربوط می شه، می تونه مکانایی مناسب واسه مشتریان به خاطر رسیدن به اطلاعاتی که به دنبالش هستن باشه. هم اینکه این پستا واسه گسترش تجارت شما هم به درد بخور هستن. این زمان، همون زمان مناسبیه که می تونین از تبلیغات PPC یا تبلیغات Adwords در پستای وبلاگتان استفاده کنین.

واسه آشنایی کامل با صفحات فرود (Landing Page) فایل صوتی "صفحات فرود و امتیازات اون چیه؟" رو بشنوین.

 

اگه الان از پروسه های در وب سایتتون استفاده می کنین، حتماً اهمیت بالای کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو رو میدونید. بوسیله یه وبلاگ (بازاریابی محتوا)، شما قادر هستین تا از کلمات کلیدی بیشتری به خاطر کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو استفاده کنین و در نتیجه می تونین از یه راه طبیعی و بی دردسر و در عین حال یه راه کم خرج بازدهی سایت خود رو زیاد کنین.

بیشتر بدونین؛ ۱۰ نکته طلائی واسه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

 

امروزه با یاد گرفتن همه جانبه رسانه های اجتماعی، اونا به یکی از مهمترین بخشای اصلی تجارتای امروزی تبدیل شدن. اما بازم پیدا کردن مطالب در رابطه مناسب واسه به اشتراک گذاری با مخاطبین یه رقابت هستش. با تولید محتوا و مطالب اختصاصی ، می تونین حضور پر رنگ تری در رسانه های اجتماعی داشته باشین و بیشتر از قبل مخاطبین و مشتریان رو به سمت کار و کاسبی خود بکشونین.

به همین خاطر، پیشنهاد می کنیم مقاله ۱۰ نکته مهم واسه تولید محتوا درشبکهای اجتماعی رو بخونین

 

۲٫ بازدیدهای هدف دار به سمت سایت شما فرستاده میشه

بازاریابی محتوا می تونه به افزایش بازدیدکنندگان سایت شما از راه تموم موارد گفته شده خیلی کمک کنه. نکته مثبت درباره این بازدیدها اینه که اونا، بازدیدهای ثابت و با کیفیت هستن. تحقیقات گذشته ثابت کردن که بازایابی محتوا به مراتب از پیام رسانیای مزاحمت آمیز سنتی واسه تبلیغ سایت بهتر و مؤثرتر هستن. هم اینکه ثابت شده که بازایابی محتوا اندازه بهتری از بازدیدهای تبدیل کننده داراه.

در واقع جذب بازدید از راه بازاریابی محتوا نسبت به روشای قبلی، ) رو از ۶% به کمترین حد ممکن ۱۲% زیاد می کنه. این به خاطر اینه که شما رابطه مؤثرتر و بیشتری با کاربران در وقتی که اونا نیاز به کسب اطلاعاتی که شما ارئه دادین دارن پیدا می کنین. شما به جای فشار آوردن روی کاربران به واسطه تبلیغات، به اونا محتوای به درد بخور و موثر ارائه می کنین. محتوایی که منتهی به ایجاد اعتماد کاربران می شه. همین مورد باعث ایجاد یه رابطه دوطرفه بین تجارت شما با مشتری هاتون می شه. واقعا میشه گفت که بازاریابی محتوا تنها نوع اندازه پذیر از تجارت بر مبنای رابطه با مشتریه.

 

۳٫ خطر خیلی کمی در این سرمایه گذاری دخالت داره

چه شما تبلیغات متنی در فیسبوک اجرا کنین، کمپین تبلیغاتی PPC راه اندازی کنین و یا در تبلیغات تصویری سرمایه گذاری کنین، واسه شما هزینه بر هستش. اکثرا در اینجور روش های هدف دار تجاری، نیاز به هزینه کردن مستقیمه. هم اینکه در خیلی از اوقات شما نیاز به آزمون و خطا واسه پیدا کردن مکان مناسب واسه دریافت بازدید مورد نظر از راه تبلیغات پولی دارید.

اما در طرف دیگه، بازاریابی محتوا هزینه خیلی کمی داره و از جایی که شما اون رو در سایت خود منتشر می کنین، هزینه ای واسه اجرا و نگه داری اون دارید. حتی اگر تلاش اولیه شما واسه جذب بازدید مناسب نباشه، شما با خواسته های کاربراتون بیشتر آشنا شده و از راه عکس العمل اونا به مطالبتان، نقطه ضعف و نقطه قوت کار خود رو پیدا می کنین و در نتیجه می تونین تغییرات لازم رو در مطالب جدیدتر اعمال کنین و نکته اینجاس که این تغییرات شما رو از پروسه جذب کردن بازدید عقب نخوان انداخت.

 

۴٫ همه رقبای جدی شما در حال بازاریابی محتوا هستن

اگه رقبای شما در حال پیشرفت از راه بازاریابی محتوا هستن و شما در این مورد فعالیتی ندارین، پس شما حسابی عقب می افتین. تحقیقات گذشته این مورد رو ثابت کردن. این تحقیقات نشون داده که ۸۸% سازمانای فعال در بخش تجارت و ۷۶% از کمپانیای فعال در همین بخش، در حال فعالیت جدی در مورد بازاریابی محتوا به خاطر ارتقا تجارتشان هستن. تقریباً ۵۰% تجارتای الان در حال برنامه ریزی واسه گسترش بازاریابی محتوا در آینده هستن.

در آخر واسه آشنایی بیشتر با تجارت B2B مقاله چیجوری در تجارت الکترونیک B2B موفق شید رو بخونین.

 

اگه شما هنوز شروع نکردین، بهتره دست به کار شده و خودتون رو به رقبایتان نزدیک کرده و حتی از اونا سبقت بگیرین!

 

مشاهده نسخه pdf مقاله: ۴ دلیل واسه اینکه به چه دلیل باید تجارت شما روی بازاریابی محتوا سرمایه گذاری شه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *