۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا

5 اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۹ ۱ نظر ۱۵,۶۵۲ بازدید

خواهان برگشت سرمایه بیشتر از راه بازاریابی محتوا هستین؟ از انجام این اشتباهات جبران ناپذیر دوری کنین.

تلاشای زیادی درزمان سالها انجام شد تا بازاریابی محتوا به جایگاه مناسبی رسید. باآپدیت روش های درست تولید محتوا، بازاریابان و صاحبان کار و کاسبی به دانشی گسترده واسه تولید محتوای موثر رسیدن.

در واقع، براساس آمارهای موسسات بازاریابی محتوا، ۸۳ درصد از شرکتهای اینترنتی B2B و ۷۷ درصد از شرکتای B2C الان دارای یه روش هدف دار محتوای سفت و سخت هستن. اما این شرکتا به زودی میفهمن که با استفاده یه روش هدف دار محتوای حرفه ای و تخصصی می تونن در دراز مدت برگشت سرمایه بیشتری داشته باشن.

مهمترین مسئله درک درست و مناسب از تولید محتواس، این پنج اشتباه مهم در بازاریابی محتوا رو در نظر داشته باشین، تا بتونین از اونا دوری کنین:

 

 

۱- استفاده محتوایی که متفاوت و منحصر به فرد نیس

هرکسی قادر به تولید محتوایی مشابه چیزی که حالا هم در وب موجود استه. اما باید از تولید یه محتوای معمولی که مخاطبان بارها در جاهای جور واجور با اون مواجه شدن شدیدا دوری کنین. شک نداشته باشین محتواهای معمولی به اندازه کافی موثر نیستن.

شما نیاز به ایجاد یه محتوای غیر عادی، تخیلی، معتبر و باحال دارین. در عین حالا که می تونین در مورد موضوع مشابه با بقیه صحبت کنین، واسه بیان اون باید روشی داشته باشین که توجه مخاطبان خود رو جلب کنین. با این کار، شما یه حس انحصاری در مخاطبان ایجاد می کنین که اونا رو راضی می کنه که اینجور چشم اندازی رو در هیچ جای دیگه نخوان یافت. واسه انجام این کار دائم، نیاز به گسترش محدوده خلاقیتهایتان دارین.

طبق گفته اریک کولمن در کتاب خود: " شرکتای موفق در رسانه های اجتماعی بیشتر مثل شرکتای سرگرمی، ناشران و یا برنامه ریزان هستن تا به آگاهی دهندگان سنتی."

 

 

۲- انجام بازاریابی محتوا فقط واسه ساخت لینکا

اگه فکر می کنین که روند تولید محتوا و منتشر کردن اون وسیله اصلی ایجاد یه لینک باکیفیته، سخت از مرحله پرتین. این طرز تفکر منتهی به تولید محتوای الکی و بی کیفیت، با تعداد بالاس که درصورت نبود استقبال کاربران از نظر گوگل هم بی ارزش هستین.

شما باید به بازاریابی محتوا به عنوان یه روش فعال تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط پایدار بر اساس اعتماد و قدرت نگاه کنین. وجود اون در ایجاد رابطه با مخاطبان و ایجاد انگیزه گفتگو در مورد نام تجاری بسیار کمک کننده س.

لینکا واسه باقی موندن شما مهم هستن، درسته. اما این همون مکتب قدیمی بهینه سازیه. خدماتی مانند گوگل بر هر چیزی که به نظر یه تاکتیک مناسب واسه بازی با سیستم باشه تسلط داره. عوضش، گوگل به محتوای آموزشی با ارزش، که باعث وفاداری به برند و افزایش معروفیت کار و کاسبی می شه علاقه بیشتری نشون میده. با ایجاد این نوع از محتوا به طور طبیعی یه سری از لینکای معتبر مربوطه رو میسازید.

ارین اورهارت، مدیر بهینه سازی موتورجستجوگر شرکت هوم دیپو، میگه:" بازاریابی محتوا می تونه ایجاد لینک کنه. تلاش واسه ایجاد لینک به محتواهای بزرگ و مهم نیاز داره. این دو اصلا مثل هم نیستن، اما استفاده همزمان اونا به طور جدی یافته های عجیب رو بدنبال داره".

همه لینکای بدست اومده از راه بازاریابی محتوا باید به عنوان یه سود اضافی یا جایزه زحمات در نظر گرفته شه. شما با راه و روش بازاریابی محتوای بدون دقیق شدن و فوکوس کردن بر ساخت محتوای لینک پذیر، نام تجاری خود رو در خطر بزرگی قرار می دید.

 

۳- تولید سریع محتوای ناچیز و ضعیف

میدونیم که تکنولوژی و هوش مصنوعی موتورهای جستجو به طور منظم در حال افزایش و بروزرسانی در جهت تشخیص محتوای بی کیفیت هستن، این موضوع در آخر منتهی به پیدا کردن لینکای بی ارزش و از دست دادن اندازه نمایش شما در موتورهای جستجو می رسه! همین موضوع به تنهایی دلیل کافی واسه جلوگیری از تولید محتوای بی کیفیته. حال سوال اینه: اون دسته از مخاطبان ما که در تلاش واسه پیدا کردن محتوا هستن رو چه کنیم؟

شک نداشته باشین محتوا در اول واسه مخاطبین تولید می شه و بعد تلاش در بهبود اون واسه موتورهای جستجو داریم. رسیدن به بازدهی بالا، با کمترین زمان و هزینه واسه تولید یه محتوای کم ارزش رو به کل از یاد ببرین چون انجام این کار به کاربران نشون میده ارزش کمی براشون قائل هستین.

این تجربه ناجور بوسیله کاربران از برند شما خیلی راحت فراموش نمیشه.

یادتون باشه: "محتوا دلیل اصلی شروع جستجوئه"

۴- ایجاد محتوا فقط تو ذهن خود

صاحبان کار و کاسبی و بازاریابان فکر می کنن که می دونن چی واسه مخاطباشون مناسبه و این بعضی وقتا منتهی به تولید محتوایی میشه که فقط مناسبه. چیزایی که شما با اونا مواجه اید در واقع موضوعاتی هستن که فقط منافع خودتون رو تحت پوشش قرار میدن. این جوری یافته های یا به هدف می خورن یا به خطا میرن که بیشتر به خطا میرن، چون که شما واقعا نیاز مخاطبان رو نشونه نرفته اید.

شما موظف به تولید، منتشر کردن و پخش محتوایی هستین که با مخاطبان در مورد مشکلات اونا صحبت کنه و یا مطلبی باشه که پس از خوندن اون به علم مخاطب اضافه بشه.

بهترین راه واسه پیدا کردن علاقه مندی مخاطبان، خوندن انتقادات، جستجو در بحثای رسانه های اجتماعی، بررسی سایتای سوال و جواب و شنیدن درمورد صنعت خوده. با این کار سوالات و مشکلات اونا و مشکلات بر سر راه اونا واسه پیدا کردن جواب، قابل فهم تر هستش.

با داشتن درک قوی از نیازای مخاطبان خود، می تونین به طور روشن اون چیزی که اونا به دنبالش هستن رو تعریف کنین. ایجاد یه طرح بازاریابی محتوا با هدف خدمت به اونا ( نه خدمت به خودتون) به مراتب آسون تر هستش.

 

۵- تسلیم شدن در شرایط سخت

ممکنه شما همه کارا رو بدرستی انجام بدین و با اجرای بازاریابی محتوا به هدف بزنین، یه روش هدف دار مناسب داشته باشه، به درستی به اون عمل کنین، به عواقب خوبی برسین و در حال ایجاد سریع محتوای بزرگی باشین، یهو ایده هاتون تموم میشه، شکست می خورید ، انرژی و همت خود از کفتون میره و هم زمان کیفیت کارتون دچار تغییرات قرار میگیره.

بدترین کاری که در این نقطه می تونین انجام بدین، به خصوص اگه بازاریابی محتوا واسه شما به درد بخور بوده باشه، اینه که روش هدف دار خود رو از حرکت باز دارین. این کار می تونه شما رو متحمل هزینه های زیاد کنه.

یادتون باشه که مخاطباتون به این محتوا وابسته شدن و این باعث افزایش فروش کار و کاسبی شما شده. هر چقدر هم که شرایط سخت به نظر برسه شما نباید حتی واسه لحظه ای اون رو رها کنین.

اگه این اتفاق بیفته زمان اون رسیده که از زاویه جدیدی به بازاریابی محتوا نگاه کنیم، مثلا به داستان سرایی و یا جواب به سوالات مشتریان که خودشون هم نمی دونن چیجوری اونا رو مطرح کنن (چالشای بزرگ که هنوز رو نشده ان) هم اینکه تجربیات شخصی و پیروی از رقبا بپردازید، اون چیزی که اونا انجام میدن رو ببینین و از اونا بهتر انجام بدین. اینجاش خیلی مهمه که همیشه نوآوری داشته باشین و راه هایی رو درجهت تازه، جذاب و موثر نگه داشتن محتوای خود پیدا کنین. 

 

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۵ اشتباه بزرگ در بازاریابی محتوا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *