۷ روشی که می‌توانید با آن‌ها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ ۹ نظر ۸,۳۲۰ بازدید

در این مقاله می خوایم ۷ نکته مهم واسه جذب مشتریان ثابت رو آموزش بدیم ، با داشتن مشتریان ثابت و وفادار فروش خود رو خیلی زیاد کنین.

به دنبال مشتریان ثابت بیشتری هستین؟ می دونین که هر چی مشتریان ثابت بیشتری داشته باشین فروش بیشتری هم دارید. یعنی، باوجود مشتریان ثابت خیالتون از واسه فروش راحت تر هستش و می تونید روی جذب مشتری تمرکز بیشتری داشته باشین. اما به دلایلی که رعایت نمی کنین و به اون نمی پردازید مردم اون یکم که شما فکر می کنین جذب کسب وکار شما نمی شن و در طرح شما اسم نویسی و ثبت نام نمی کنن. شما هر چیزی که یه متخصص به شما آموخته انجام داده اید. وبلاگ ساخته اید، ایمیل ساخته اید و در شبکه های اجتماعی فعال هستین. اما نمی تونید مشتری ثابت و دائمی جذب کنین. حال چیکار باید کرد؟

 

                              

اینجاس که باید به این ۷ نکته توجه کنین :

۱٫ مردم رو به صورت رایگان و بدون هزینه دعوت کنین:

مرد رو به صورت رایگان و بدون هزینه دعوت کنین، تا به شما ملحق شن طوری که اون ها هم از این دعوت استقبال کرده و با بقیه هم به اشتراک بذارن. به طور مثال با فرستادن یه ایمیل کوتاه اون ها رو به شرکت و ثبت نام در سیستم خود دعوت کنین. اگه مایل بودن به شما می پیوندند و حتی با بقیه هم در این رابطه صحبت و مشورت می کنن.

 

۲٫ کل وب سایت خود رو با تبلیغات و بسته های فروشی خود پر نکنین:

دقت کنین بیشتر مردم توجهشون به کدوم بخش های وب سایتتون جلب می شه و بسته های تبلیغاتی و اجناس فروشی خود رو در اون مکان ها بذارین تا مشتریان و بازدیدکنندگان فکر نکنن شما یه فروشنده بی نظم و شلوغ هستین.

معمولاً در ۵ بخش و مکان جور واجور از صفحه وب سایت خود می تونید این بسته ها رو ارائه داده و به نمایش بذارین:

  • در کناره های باریک صفحه: معمولاً بازدیدکنندگان یه صفحه وب به کناره های صفحه و تبلیغات اون نگاه می اندازند.
  • در صفحه اصلی وب سایت: وقتی که مخاطب در گوگل صفحه ای رو جستجو می کنه ممکنه صفحه اصلی وب سایت نمایان شه. پس تقریبا بیشتر بازدیدکنندگان صفحه اصلی وب سایت رو می بینن.
  • در بخش « درباره ما » ، آدمایی این بخش رو جستجو و نگاه می کنن که می خواهند با چگونگی کار شما آشنا شن. پس این قسمت هم بوسیله بعضی از از بازدیدکنندگان سایت مشاهده می شه.
  • در زیر و پایین صفحه وب سایت: تجربه نشون داده که مردم تمایل دارن در بعضی از شرایط اطلاعات پایین صفحه وب رو هم بخونن.
  • در میونه های صفحه: توجه بازدیدکنندگان به میونه های صفحه زیاد جلب می شه.تلاش کنین مطالب جذاب و بروز در این قسمت بذارین تا کاربر شما از تموم مطالب رد نشه و سریع به انتهای صفحه نره.

گذاشتن تبلیغات شما در ۵ بخش گفته شده باعث تشویق بیشتر کاربران جهت ثبت نام در سایت شما می شه.

 

۳٫ مردم رو راضی به توئیت کردن کنین:

وقتی که شما یه وبلاگ می سازید یا پست می گذارید درواقع در حال خلق فضایی هستین تا اون رو با بقیه به اشتراک بذارین. در این راه باید عوامل محرکی باشه تا مردم رو تحریک کنه تا پست شما یا وبلاگ شما رو توئیت کنن و با این کار اطلاعات سایت شمارو به بقیه هم منتقل کنن.
مثلاً از عبارت هایی مثل واسه توئیت کردن کلیک کنین، یا توئیت کردن آسون در این بخش، استفاده کنین. این روش باعث افزایش بازدیدکنندگان وب سایت و وبلاگ و مطالب به اشتراک گذاشتۀ شما می شه. در ایران با در نظر گرفتن محبوبیت لینکدین می تونین این کار رو واسه لینکدین هم انجام بدین.

۴٫ از مردم بخواین تا پست های شمارو به اشتراک بذارن:

یادتون باشه که کاربران پست هایی رو که دوست دارن با بقیه هم به اشتراک می گذارن. پس شما باید حتماً به اون ها این مسئله رو یادآوری کنین که پست ها و اطلاعات سایت شما رو با بقیه هم به اشتراک بذارن. مثلاً از اون ها بخواین به دوستای خود ایمیل بزنن و یا از اون بخوان تا به وب سایت شما سر بزنن و از پست های شما دیدن کنن. بعضی وقتا اشکالی نداره در پایین صفحۀ خود و پست هاتون هم بنویسین و این نکته رو یادآوری کنین که این مطلب با بقیه به اشتراک گذاشته شه. یا در انتهای ایمیل هایی که می فرستید ، این مطلب رو یادآور شید.
بهتره این مورد رو به صورت درخواست بذارین نه به صورت یه امر!
مثلاً بهتره در انتهای پست یا ایمیل خود این طور بنویسین: اگه از این مطلب خوشتون اومد اون رو با دوستای خود هم به اشتراک بذارین.


 

۵٫ به بازدیدکنندگان کمک فکری کنین:

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که امکان داره زیر پست های شما بازدیدکنندگان سؤالاتی از شما سوال کنن و از شما بخوان به اون ها کمک کنین. هوشمندانه ترین کاری که می تونید انجام بدین جواب به سؤالات کاربران و اطمینان دادن به اون ها واسه رفع مشکلشانه. چون به احتمال زیاد اون ها واسه بررسی جواب سؤال خود به پست شما دوباره سر می زنند و دوباره از اون بازدید می کنن. حتی شما می تونید از اون ها بخواین تا از راه ایمیل با شما در رابطه باشن تا شما بتونین یه رابطه دوستانه و صمیمی با اون ها برقرار کنین.

۶٫ حتماً در انتخاب اسم و لقب ایمیل خود حواس جمع و با دقت باشین:

در انتخاب اسم و لقب ایمیل خود هوشیارانه عمل کنین. چون بازدیدکنندگان واسه بار اوله که با شما آشنا می شن و اسم و لقبی که استفاده می کنین اثر زیادی داره. مثلاً امکان داره افراد دیگری هم با همون اسم وجود داشته باشن. پس نباید سوءتفاهم شه.

۷٫ همیشه به پروفایل های خودسر بزنین و اون ها رو چک کنین:

شاید درباره اشتراک گذاری اطلاعات و اتصال اون به دیگر شبکه های مجازی در پروفایل های اجتماعی خود شنیده باشین. شما می تونید در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود این کار رو انجام بدین. می تونین با اتصال فید سایت به بافر (Buffer) محتوای سایت خودتون رو با شبکه های اجتماعی تون برابر سازی کنین.

 

در این متن نکته های غفلت در جذب بازدیدکننده رو گفتیم. حال زمان اصلاح کردن روش قبلی و ایجاد تغییره. مطمئناً کار آسونی نیس یا شاید احساس کنین کار الکی ایه که به ایمیل خود و لیست اون سروسامان بدید. اما همه می دانیم که واسه موفقیت باید قدم های کوچیک و جزئی رو هم با دقت برداشت تا به یه موفقیت بزرگ رسید. از حواس پرتی و غفلت دوری کنین و به این نکات دقت کنین تا بازدیدکنندگان بیشتری رو در سایت خود جذب کنین.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۷ روشی که می تونید با اون ها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *