وضعیت بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۹

جمله ای وجود دارد که می گوید: محتوای پادشاه است . این مربوط به تمام صنایع ، نه فقط سرگرمی ، بلکه برای هر مشاغلی است که در تلاش برای دستیابی و اطلاع رسانی به مشتریان خود هستند. برای اینکه تبلیغات روی مخاطب هدفمند کار کند ، باید در آنجا چیزی وجود داشته باشد که در ابتدا آنها را به سمت خود جلب کند. در قدیم بازاریابی قبل از دیجیتال ، آن محتوا سرگرمی بود. معمولاً مردم به خاطر خودشان از تبلیغات در تلویزیون لذت نمی بردند ، اما آنها را به این دلیل مشاهده می کردند که با مطالبی که واقعاً آنها را درگیر می کرد ، از جمله سریال های نمایشی تلویزیونی ، مستندها یا حتی پخش خبرها ، در هم تنیده بودند.

دیجیتال

در دنیای دیجیتال اینترنت ، محتوا از ارزش مشابهی برخوردار است. بازاریابی محتوا گام بعدی منطقی برای گرفتن مطالبی است که به یک بازار جذاب است و آن را به خود ابزاری بازاریابی تبدیل می کند و نه یک “فریب” برای جذب مخاطب برای مشاهده بازاریابی. از این گذشته ، چرا می توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که از قبل مورد علاقه شما باشد ، صرفاً در ایجاد محتوا فقط به طور مماسانه با شغل خود مرتبط باشید؟ با ساختن محتوا به عنوان بخشی از بازاریابی ، به جای “کمک” در بازاریابی ، شانس موفقیت خود را بهبود بخشیده اید. بازاریابی محتوا به ابزاری مؤثر تبدیل شده است و به زودی به زودی از بین نمی رود. در واقع ، بازاریابی محتوا به لطف ترفندها و تحولاتی که در الگوریتم های جستجو ایجاد شده ، در واقع در ارزش و سودمندی افزایش می یابد.

بازاریابی محتوا

بنابراین اگر به دنبال استفاده بیشتر از بازاریابی مطالب خود هستید ، چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟ اینها مواردی هستند که باید در مورد ورود به سال ۲۰۱۹ فکر کنید.

ارزش هدف اصلی شما است

بازاریابی محتوا درمورد ارائه محتوای معنی دار است ، اما تفسیر معنی دار می تواند متفاوت باشد. در گذشته با الگوریتم های موتور جستجوی ساده تر ، “fluff” یا محتوای پرکننده کاملاً قابل قبول بود زیرا الگوریتم های ساده تر فقط به پارامترهای اساسی نگاه می کردند ، مثل چند بار کلمه کلیدی خاص استفاده می شد. بنابراین برای وب سایت های اولیه عجیب و غریب نیست ، با یک کلمه کلیدی ۱۰۰ بار در پایین صفحه برای جلب توجه یک موتور جستجو ، عجیب نیست.

امروز ، البته ، این کار نمی کند. موتورهای جستجو هوشمندتر هستند و حتی مجازات هایی را نیز برای این عمل غیر اخلاقی اعمال می کنند. مصرف کنندگان همچنین به دنبال محتوای معتبر برای آگاهی از تصمیمات خرید هستند. محتوای شما باید دارای ارزش باشد ، که می تواند براساس سود آن در بازار هدف شما به سه نوع تقسیم شود.

     

  • >

مفید:

این نوع محتوا به خوانندگان کمک می کند. محتوای مفید به مصرف کنندگان یا مشتریان بالقوه کمک می کند تا به یک هدف برسند. هنگامی که محتوای شما کمک می کند ، این باعث می شود ارزش زیادی ایجاد شود و احساسات مثبتی را برای تجارت و تصویر آن ایجاد کند. همچنین ممکن است مردم در آینده به دنبال کمک بیشتر باشند و اعتماد ، وفاداری و اقتدار برقرار کنند.

     

  • > >

به نوعی موازی با محتوای مفید و آموزنده از طریق آموزش ارزش ایجاد می کند. هدف در اینجا لزوماً کمک به مصرف کننده برای دستیابی به یک هدف خاص به روشی نیست که یک راهنمای یا آموزش ممکن باشد. در اینجا ، هدف این است که به یک مصرف کننده چیز جالب یا جدیدی را آموزش دهیم که ممکن است در آینده کاربردهایی داشته باشد ، حتی اگر هم اکنون درست نباشد.

     

  • < سرگرمی:

هیچ وقت نباید ارزش جذابیت مطالب را دست کم گرفت. فقط در مورد سرگرمی هایی که افراد با آنها ارتباط برقرار می کنند یا به اشتراک می گذارند یا فیلم ها ، فکر کنید ، نوع چیزهایی که ویروسی می شوند و توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می شوند. سرگرمی ، وقتی خوب انجام شود ، ارزش بالایی دارد ، شاید بالاترین از همه. تلاش برای ایجاد محتوای ویروسی با ارزش سرگرمی جهانی به عمد یک کار ترسناک است. آرزو نکنید که ویروسی شوید ، اما در عوض مشخص کنید مخاطب خود را با یک مطالب قانع کننده درگیر کنید.

توزیع همیشه یک نگرانی است

پس از ایجاد بازاریابی با محتوای خوب ، کجا آن را قرار می دهید؟ آیا مشتریان شما می دانند کجا آن را پیدا کنند؟ آیا آنها حتی می دانند که آنجا است؟ مبانی بازاریابی به شما می گوید که تجارت خود را در آنجا در رسانه های اجتماعی و از طریق یک وب سایت برای ایجاد آگاهی قرار دهید ، اما اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به خودی خود همان توجه محصولات و تلاشهای بازاریابی شما را به خود جلب می کند.

به عنوان مثال ، ایجاد “مرکز محتوا” ، ممکن است مستحق بازاریابی و توجه خلاقانه خود باشد. اگر متوجه شدید که مشتریان به دلیل سودمندی از مطالب خود به طور فزاینده ای به سراغ شما می آیند ، اطمینان حاصل کنید که همچنان به آنها تأثیر می گذارید. محتوای مفید “همیشه سبز” است و مشتریان جدید اگر همچنان به اهمیت خود ادامه دهند دوباره و دوباره به آن محتوای قدیمی می روند. مکانی را ایجاد کنید که همه مقالات ، فیلم ها ، پادکست ها و سایر مطالب شما به راحتی پیدا شوند. سپس ، بازاریابی کمی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان ایده آل شما در مورد منابع مفید کتابخانه خود آگاهی دارند.

محتوا A استdvertising

یکی از مهمترین مزایای بازاریابی محتوا این است که می تواند به عنوان تبلیغ در مبدل عمل کند. وقتی خودتان محتوای خود را تبلیغ می کنید ، دیگر به معنای وقفه در جستجوی افراد نیست ، بلکه این هدف است. به عنوان نمونه ، در سال ۲۰۱۷ ۶۱۵ میلیون دستگاه از نرم افزار AdBlock استفاده کرده اند و این تعداد فقط در حال رشد است. بنابراین اگر در حال ایجاد یک تبلیغ ، بنر یا یک نوع سنتی دیگر از تبلیغات اینترنتی هستید ، میلیون ها نفر آن را نمی بینند. آنها برای بارگیری و نصب نرم افزاری که هرگونه تلاش برای قطع بازدید از آنها را مسدود می کند ، دچار مشکل شده اند.

اما ، با بازاریابی محتوا ، محتوا تبلیغات است. این بدان معناست که شما باید جدا از تبلیغات کوتاه و خشک محتوا ایجاد کنید. وبلاگ ها ، مقالات ، پادکست ها و فیلم ها همه روش های بهتری برای تبلیغ نامحسوس به مشتریان هستند. وقتی به دنبال ایجاد محتوای ارزشمندی هستید که مخاطبان خود را سرگرم کرده و آنها را آموزش می دهد ، تحت تأثیر چیزهایی مانند AdBlock قرار نمی گیرید. مردم به جای اینکه شما را خاموش کنند ، عمداً به دنبال شما هستند. به جای اینکه وقفه ای را که می خواهید به صورت آنلاین بدست آورید ، متوقف کنید ، مردم را به جستجوی ابزارهای بازاریابی ، محتوای خود متمرکز کنید.

محتوا در حال تغییر روابط مشتری است

در گذشته ، قیف بازاریابی کلاسیک متمرکز بر ایجاد آگاهی و ایجاد “رابطه کوتاه مدت” با مشتری بود که تنها تا زمان انجام خرید ادامه داشت. پس از دستیابی به این هدف ، مشتریان گرایش به عنوان “دارایی های صرف شده” در نظر گرفته می شدند و متعاقباً مورد بی توجهی قرار می گرفتند ، مگر اینکه مشکلی را پیدا کنند که نیاز به پشتیبانی مشتری برای مقابله با آن داشته باشد تا تأثیری در اعتبار کسب و کار نداشته باشد.

مشکلی

امروزه ، بازاریابی محتوا اکنون به عنوان روشی برای ایجاد رابطه مداوم با مشتری فراتر از خرید اولیه مشاهده می شود. بازاریابی محتوا نحوه تعامل مشتری با یک تجارت را گسترش می دهد و فراتر از دادن پول آن کسب و کار یا نیاز به پشتیبانی فنی یا مشتری است.

به عنوان مثال ، افرادی که یک ساز موسیقی را از یک سازنده ساز خریداری می کنند ، از طریق بازاریابی محتوا ارتباط مداوم با آن تجارت برقرار می کنند. این ممکن است برای سؤالات متداول یا آموزش تصویری یا هر محتوای دیگر به وب سایت آن تجارت بازگردد آنها حتی ممکن است برای پاسخ به سوالات خود ، رسانه های اجتماعی مشاغل را اسکن کنند یا با مشتریان دیگر در ارتباط باشند. این مشتری اکنون در یک “رابطه بلند مدت” با شرکت قرار دارد. افزودن مطالب خوب به طور منظم باعث افزایش طول و کیفیت آن رابطه می شود.

منابع را به ویدیو هدایت کنید

اگر محتوا پادشاه است ، و بازاریابی محتوا یکی از بزرگترین محرک های بازاریابی است ، پس پادشاه بی چون و چرای پادشاهان فیلم هستند. مطالعات جدید نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ ، ۸۰٪ از ترافیک اینترنت مصرف کننده عمومی مشاهده فیلم ها خواهد بود. این رقم حتی چت تصویری را شامل نمی شود بلکه صرفاً به مصرف فیلم های از پیش ضبط شده یا پخش مستقیم فیلم اشاره دارد.

ویدیو یکی از بهترین راههای توجه برای بازاریابی محتوا است زیرا مصرف آن برای بیننده آسان است. ویدیو همچنین هر سه فایده از محتوای ارزشمند را ترکیب می کند. در عین حال سرگرم کننده نیز مفید و آموزنده است. برای شرکت هایی که مایل به سرمایه گذاری در یک تیم تولیدی خوب و مجموعه تجهیزات هستند ، ویدئو می تواند راهی عالی برای ایجاد سریع مطالب به طور منظم باشد. هنگامی که استراتژی محتوای شما با دیگر کاربردهای ویدیو ، از جمله پخش مستقیم فیلم – به ویژه با تأثیرگذار اجتماعی – ترکیب شده است ، می توانید به سرعت ارتباط با مشتریان برقرار کرده و آن را حفظ کنید. دو نوع محتوای ویدیویی مخصوصاً برای مشتریان مفید است و شامل موارد زیر است:

     

  • >

به همان روشی که بررسی کاربر یکی از مهمترین تحقیقاتی است که مشتریان بالقوه انجام می دهند ، توصیفات ویدیویی را می توان حتی بیشتر جستجو کرد. با نشان دادن سایر مشتریان در استفاده های برجسته و جنبه های مثبت محصول یا خدمات شما ، اعتماد به نفس مصرف کننده را القا می کنید.

اعتماد به نفس

     

  • آموزش ها یا نسخه ی نمایشی:

مردم همیشه علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید هستند و تضمین می کنند که یک خرید شایسته است. گرچه مقالات مفصل می تواند بسیار روشن کننده باشد ، اما گاهی اوقات ، به خصوص هنگام انجام یک عمل ، بهتر است از یک فیلم استفاده کنید. برای تقویت یادگیری ، فیلم های مشتری را با اقدامات ، انیمیشن ها و توضیحات ایجاد یا به اشتراک بگذارید.

نکته مهمی که با توجه به این نوع محتوای محتوای ویدیویی مشهور است این است که آنها در غنی سازی درک مشتری از محصولات شما و پیشبرد اهداف مشتری متمرکز شده اند. اطمینان حاصل کنید که هر بازاریابی یا تبلیغات واقعی ثانویه است و به صورت تهاجمی دنبال نمی شود. شما می خواهید این شکل های ویدیویی اعتماد و اقتدار ایجاد کنند. مصرف کنندگان از فروش آن بسیار محتاط هستند. مانند بازاریابی محتوا ، ارزش محتوا بر ارتقاء محصول یا خدمات ارجحیت دارد.

دiv>