مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

سرمایه گذاری در گرجستان و خرید ملک در گرجستان

سرمایه گذاری در گرجستان و مزایای آن

راه های اخذ اقامت گرجستان چیست ؟ بهترین روش جهت سرمایه گذاری در گرجستان چیست؟ آیا سرمایه گذاری در گرجستان می تواند موجب اخذ اقامت گردد؟ مزایا و معایب سرمایه گذاری در گرجستان چیست؟ ما در این مقاله به این سوالات و سوالات دیگر در زمینه سرمایه گذاری در گرجستان و اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری پاسخ می دهیم. کشور گرجستان که در فاصله 1 ساعت نیم با پرواز از ایران قرار دارد از جمله کشورهایی است که مورد توجه بسیاری از هموطنان ما قرار گرفته است.

سرمایه گذاری در گرجستان و مزایای آن

 

برای سرمایه گذاری در کشور گرجستان باید روش‌ های مختلف را بررسی کرده و سپس با توجه به بودجه خود، بهترین آنها را انتخاب کنید. اما قبل از هر اقدامی باید شاخص‌ های اقتصادی و استاندارد‌های سرمایه گذاری در گرجستان را بررسی کرده و سپس قدم در این راه بگذارید. در ادامه به معرفی این شاخص‌ ها پرداخته و در نهایت نیز به انواع روش‌های سرمایه گذاری در گرجستان می‌پردازیم.
شاخص‌ های اقتصادی سرمایه گذاری در گرجستان

به عنوان یک متقاضی باید تمامی شاخص‌ های اقتصادی مهم که بر روی فرآیند و فرصت‌ های سرمایه گذاری شما تأثیرگذار هستند را بررسی و ارزیابی کنید. از جمله مهمترین شاخص‌ های اقتصادی سرمایه گذاری در گرجستان می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید ناخالص داخلی: حدود 5.5 درصد
نرخ بهره بانکی گرجستان: حدود 7 درصد
نرخ بیکاری گرجستان: حدود 10 درصد
نرخ تورم سالانه گرجستان: کمتر از 2 درصد ((سال 2023 این مقدار 0 درصد بود))
نرخ مالیات بر درآمد گرجستان: 20 درصد
نرخ مالیات‌ شرکت‌ها در گرجستان: 18 درصد از سود خالص

بنابراین به عنوان یک سرمایه‌ گذار، قبل از هر اقدامی تمامی مواردی را که در بالا به آنها اشاره کردیم را بررسی کرده و سپس برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف یا خرید ملک در گرجستان یا ثبت شرکت در گرجستان اقدام کنید.

استانداردهای سرمایه گذاری در گرجستان

غیر از شاخص‌ های اقتصادی که در بخش قبلی به آن‌ ها اشاره کردیم، استانداردهای سرمایه‌ گذاری در گرجستان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای امنیت سرمایه‌ گذاری باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند. گاهی سرمایه گذاری در کشورهای خارجی با ریسک‌ های زیادی همراه است و برای جلوگیری از ورشکستگی باید با آگاهی قدم در این راه بگذارید. از جمله مهمترین استانداردها به شرح زیر هستند:

نرخ مصادره اموال: نرخ مصادره اموال معیاری است که توسط بانک مرکزی جهانی تعیین شده و نشان دهنده میزان ریسک سرمایه‌ گذاری خارجی است. نرخ مصادره اموال عددی بین 1 تا 7 است، که عدد 1 نشان‌ دهنده پایین‌ترین میزان ریسک و عدد 7 بیشترین میزان ریسک سرمایه گذاری است. نرخ مصادره اموال در گرجستان از سال 2017 تاکنون 2 بوده که به مفهوم ریسک متوسط سرمایه‌ گذاری در این کشور است.

ویز جورجیا

فساد سازمان‌ های دولتی و اداری: اگر سیستم دولتی و اداری یک کشور درگیر فساد نباشد، اقتصادی سالم و پویا داشته و در نتیجه شما به عنوان یک متقاضی خارجی می‌ توانید با امنیت در صنایع مختلف سرمایه‌ گذاری کنید. در این شرایط، دولت نیز تفاوتی بین شما و شهروندان کشور خود قائل نخواهد شد و در نتیجه عدالت قضایی و اداری نیز برقرار خواهد بود. کشور گرجستان در میان سایر کشورهای خارجی دارای امتیاز خوبی در معیارهای فساد اداری و شفافیت اقتصادی است.

ثبات سیاسی: عدم ثبات سیاسی یک کشور به مفهوم عدم امنیت سرمایه‌ گذاری است. بنابراین اگر در کشوری سرمایه‌ گذاری کنید که ثبات سیاسی ندارد، همواره باید منتظر تأثیر منفی خطراتی چون حمله‌ های تروریستی باشید که می‌ تواند ریسک بزرگی برای سرمایه شما باشد.

انواع روش‌ های سرمایه‌ گذاری در گرجستان

متقاضیان خارجی که مایل به سرمایه گذاری در کشور گرجستان هستند به روش‌ های مختلفی می‌ توانند اقامت موقت یا دائم این کشور را دریافت کنند. اما از بین این روش‌ ها تنها از طریق خرید ملک و مستغلات است که می‌ توانید در کوتاه‌ ترین زمان ممکن اقامت یک ساله این کشور را دریافت کنید.یا با سرمایه گذاری بالا 300 هزار دلار میتوانید ابتدا اقامت 5 ساله و بعد از آن اقامت دائم گرجستان را دریافت کنید.

اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به گرجستان روشهای مختلفی را دارد که یکی از این روشها ثبت شرکت در گرجستان است

با ثبت شرکت در گرجستان بالافاصله نمی‌ توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. برای اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت باید شرکت شما مدتی فعال بوده و مالیات را نیز به طور منظم پرداخت کنید.

یکی از مزایای اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان، یا تأسیس شعبه‌ ای از کسب و کار خودتان یا ثبت نمایندگی یک شرکت خارجی، زود بازده بودن آن خواهد بود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت سرمایه گذاری نیز 300 هزار دلار آمریکا است و با گردش سرمایه‌ای حدود 50 هزار دلار آمریکا به صورت سالانه می‌ توانید پس از 3 الی 5 سال برای دریافت اقامت دائم گرجستان و سپس تابعیت آن اقدام کنید.

نوشته دیگر :
روش های اتصال لوله مسی بدون جوشکاری

لازم به ذکر است که در گرجستان 4 منطقه آزاد تجاری وجود دارد که شرکت‌ های ثبت شده در این مناطق از پرداخت مالیات معاف بوده یا می‌ توانند از تخفیف مالیاتی بهره‌ مند شوند. انواع شرکت‌ هایی که برای سرمایه گذاری در گرجستان می‌ توانید ثبت کنید شامل، شرکت‌ با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام یا خاص ‌می‌ باشد.

 

خرید ملک در گرجستان

سرمایه‌ گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک

خرید ملک در گرجستان روش پیشنهادی هلدینگ ویز جورجیا با بازگشت سرمایه عالی

سرمایه گذاری در املاک گرجستان و ساخت ساز در گرجستان یکی از بهترین، ساده‌ ترین و سریع‌ ترین روش‌ ها برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور است. بر خلاف روش‌ های دیگر مثل ثبت شرکت، با خرید املاک و مستغلات می‌ توانید از همان ابتدا اقامت یک ساله دریافت کرده و در پایان هر سال آن را به مدت 10 سال دیگر تمدید کنید.

در سال دهم اقامت خود در گرجستان، می‌ توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. اگر در طول مدت این 10 سال مجبور به فروش ملک فعلی شدید، می‌ توانید ملک جدیدی خریداری کرده و اقامت خود را تمدید کنید یا بعد از فروش ملک، اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کنید.

به عنوان متقاضی سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک باید حداقل 100 هزار دلار سرمایه اولیه داشته باشید و ملک را یکجا خریداری کنید، چرا که برای املاک پیش خرید شده یا قسط بندی شده، اقامت تعلق نمی‌ گیرد. غیر از هزینه خرید ملک، هزینه‌ های دیگری نیز برای این روش سرمایه گذاری باید پرداخت کنید.

هزینه ارزش‌ گذاری ملک توسط کارشناس رسمی حدود 100 دلار آمریکا
خدمات دولتی تنظیم سند خرید ملک که باید به دولت پرداخت شود، حدود 311 لاری گرجستان

مزایای سرمایه‌ گذاری در گرجستان

 

زمانی‌ که شما به عنوان یک متقاضی خارجی به یکی از روش‌ های فوق در کشور گرجستان سرمایه گذاری می‌ کنید، می‌ توانید مانند سایر شهروندان گرجستانی از مزایای اقامت در این کشور بهره‌ مند شوید. از جمله مزایای سرمایه گذاری در گرجستان می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه‌ های پایین‌ تر زندگی نسبت به سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا
امکان فعالیت و تجارت در بازاری رو به رشد و پویا
مراحل و روش‌ های ساده برای ثبت شرکت و کارآفرینی
پتانسیل بالای صنعت کشاورزی و گردشگری گرجستان و در نتیجه امکان فعالیت سودآور در این دو حوزه
موقعیت جغرافیایی راهبردی گرجستان به عنوان نقطه عبور نفت و گاز خزر
پشتیبانی بین‌ المللی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌ المللی پول جهانی

سرمایه گذاری در گرجستان

مدت اقامت در گرجستان بدون ویزا

خوشبختانه ایرانیان از ارائه ویزا به گرجستان برای مقصد توریستی معاف هستند و هموطنان عزیز می توانند فقط با ارائه گذرنامه معتبر و مدارک لازم به گرجستان سفر کنند. مدت اقامت درگرجستان بدون ویزا نهایتا تا 6 هفته یا 45 روز با هر بار ورود می باشد.

5 مدرک مورد نیاز برای ویزای توریستی گرجستان

گذرنامه: اصل گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار باقی مانده در تاریخ سفر و دارای حداقل 2 صفحه ویزا بدون هرگونه علامت.
بلیط رفت و برگشت به ایران و وچر هتل به مدت زمان اقامت شما.
اثبات وجوه: اثبات پول کافی برای اقامت و ترک گرجستان به ازای هر روز 100 دلار.

اقامت کاری و تحصیلی کشور گرجستان

افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند می توانند به کارآفرینی یا کار با کارفرما بپردازند. همچنین می توانند این نوع اقامت را اخذ کنند. این افراد بایستی نسبت به اخذ ویزای بلند مدت اقدام کنند.

تحصیل در گرجستان

افرادی که قصد دارد در یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه های این کشور به تحصیلات خود ادامه دهند، می توانند نسبت به اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل در گرجستان اقدام کنند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در گرجستان با توجه شهریه کم و نداشتن کنکور و آزمون ورودی همچنین اجباری نبودن مدرک زبان بسیار جذاب است.

چرا ویز جورجیا

هلدینگ ویز جورجیا با بکارگیری پرسنل و تیم مدیریتی گرجی و ایرانی در سال ۲۰۱۰ در کشور گرجستان با نام تجاری ویز جورجیا WIZ GEORGIA تاسیس شد و فعالیت رسمی و حرفه ای خود را در سال ۲۰۱۵ به صورت گسترده تر با عنوان هلدینگ ویز جورجیا و با شعار گرجستان تخصص ماست آغاز کرد.

ما در مجموعه ویز جورجیا صداقت را سرلوحه کار خودمان قرار دادیم و با تجربه ۱۵ ساله خودمان در کشور گرجستان بهترین ها را برای شما مشتریان عزیز ارائه دهیم.

اطلاعات بیشتر را می توانید در سایت ویز جورجیا – wiz georgia مطالعه کنید.