مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

ویژگی های اتاق کودک

یک اتاق با اندازه 374 متر ، با فضای مناسب برای قرار دادن وسایل بازی ، برای کودک کافی است. رنگ اتاق در پرورش ذوق هنری ، یادگیری و آرامش کودک مثر است.

اتاق کودک را با رنگهای ملایم ، روشن و خنثی رنگ آمیزی کنید. بهتر است دیوارهای اتاق قابل شستشو باشند تا قد بچه ها بلند شود.

طراحی اتاق کودک و اسباب بازی کودک.
روش های مختلفی برای طراحی و ساخت اسباب بازی وجود دارد. می توانید از فروشگاه اسباب بازی kidbeetoys به صورت حضوری یا از فروشگاه اسباب بازی آنلاین به صورت غیابی دیدن کنید.

خرید اسباب بازی برای هر کودک باید مطابق شرایط باشد و هنگام خرید و سفارش باید به آن توجه شود. در برخی از فروشگاه های معروف اسباب بازی آنلاین مانند: دیجی کالا، کیدبی تویز، هپیلی مشاوران و روانشناسان متخصصی وجود دارند که شخصاً به شما توصیه می کنند بهترین اسباب بازی پسرانه یا دخترانه را پیدا کنید. فرزند خود را آماده کنید.

خرید اینترنتی اسباب بازی بچه گانه مناسب سن ، جنسیت ، توانایی ها و نیازهای روانی کودکان و نوجوانان در فروشگاه اینترنتی کودکان و نوجوانان است. بسیار مهم است که اسباب بازی با ویژگی ها و نیازهای جسمی ، مهارت و مهارت روحی کودک مطابقت داشته باشد. با فیلتر محصول پیشرفته ، ابتدا می توانید محصولات را بر اساس گروه سنی کودک یا نوجوان خود به راحتی فیلتر کنید ، سپس مهارت ها ، هوش و نیازهای روانی آنها را انتخاب کنید تا هوشمندانه به لیست محصولات مورد نیاز خود برسید.

هنگام ساختن خانه لازم است اتاق کودک را در نظر بگیرید. اگر فضای کافی ندارید و اتاق جداگانه ای برای آنها ندارید ، کابینت های چند طبقه برای کودک تهیه کنید تا اسباب بازی ها و وسایل خود را در آنجا ذخیره کند ، یا نئوپان ، جعبه های پلاستیکی، مقوا و … برای هر کودک یک مکان جداگانه در نظر بگیرید.

همانطور که گفته شد، در نظر گرفتن مکان خاص و جداگانه به کودک این پیام را می دهد که شما شخص مهمی هستید. کودکان به ما احترام می گذارند و به آنها شخصیت می دهند. اختصاص یک مکان خاص به کودک باعث ایجاد حس مالکیت ، استقلال ، رشد شخصیت و احساس ارزش می شود.

آپلود عکس

انتخاب بر اساس گروه سنی

انتخاب بر اساس تأثیر بر مهارت های زندگی

انتخاب بر اساس تأثیر بر انواع هوش

انتخاب بر اساس سایر مشخصات فنی محصول

آنچه والدین باید بدانند

  • قفسه های اتاق کودک باید باز و کم باشد تا کودک بتواند به راحتی نام های مختلف را روی آنها بگذارد و اسباب بازی های خود را روی آنها بگذارد.
  • قفسه ها و کابینت ها را با رنگ های طبیعی خنثی رنگ آمیزی کنید.
  • کمد لباس نوزاد باید طوری ساخته شود که بتوانید به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی داشته باشید.
  • میزها و صندلی ها باید سبک باشند تا کودک بتواند آنها را به راحتی و بدون سر و صدا حرکت دهد.
  • به جای اینکه اتاق و کمد کودک خود را مرتب کنید و همیشه او را به خاطر نظم نداشتن در اسباب بازی ها و وسایلش سرزنش کنید ، اجازه دهید کودک اتاق و کمدش را هر طور که می خواهد مرتب کند.
  • هنگام تزئین اتاق کودک ، در صورت نیاز به کمک به درخواست او پاسخ مثبت دهید. وقتی به خواسته ها و نظرات فرزند خود اهمیت می دهید و به عقاید آنها احترام می گذارید ، شادی ، شادی و اعتماد به نفس ایجاد می کنید.
  • در اتاق کودک ، تابلوهای جذاب و زیبا از مناظر طبیعی را نصب کنید و از نصب چندین تابلو خودداری کنید. زیرا تنوع زیاد باعث می شود کودک تمرکز خود را از دست داده و حواس او پرت شود.
  • برای کتاب ها و وسایل بازی کودک جا باز کنید. مطمئن باشید که برای این نوع بازی ها بازی های فکری مانند خرید لگو اصلی را در قفسه قرار دهید.
  • اگر نمی خواهید کودک دیوار اتاق یا اتاق های دیگر شما را خراش دهد ، تخته سیاه یا تخته سفید (ترجیحاً تخته گچ) روی دیوار در ارتفاع کم نصب کنید، تا کودکان بتوانند روی آن بنویسند یا از آن برای نقاشی استفاده کنند.
  • کاغذ قراضه ارزان بسازید و به بچه ها بدهید تا آن را بکشند.
  • دمای اتاق کودک باید 16-18 درجه سانتیگراد و بیش از 22 درجه نباشد.
نوشته دیگر :
آزمون پره انترنی و علوم پایه دامپزشکی

https://www.zibashahr.com/1400.04/19169.html