مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

تور مشهد؛ سفری برای آرامش، هیجان، تفریح

مشهد از جمله کلان شهرهای ایران است که در طول سال گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و دیگر کشورها به سمت خود روانه می کند. این شهر که در شمال شرقی ایران واقع شده است از قابلیت های فراوانی برای جذب گردشگر برخوردار است. این شهر اکنون یکی از قطب های توریستی کشور محسوب می شود که سهم بسیاری در رونق صنعت گردشگری دارد.

تور مشهد به سبب تقاضای بسیار از سوی گردشگران از مبادی مختلف داخل و خارج کشور عرضه می شود. دعوتنامه سفر به مشهد در دست تمام کسانی است که اقدام به رزرو تور مشهد می کنند. در حال حاضر این تور از شهرهایی چون تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، کرمانشاه و دیگر شهرها انجام می شود. شما حتی می توانید شاهد برگزاری تورهای یک روزه به این شهر از مسیرهای نزدیک باشید. بنابراین اگر فرصت زیادی ندارید و مسیرتان نزدیک است می توانید این تورها را رزرو کنید.

بارگاه منور رضوی؛ رسیدن به آرامشی محض

بارگاه منور رضوی اصلی ترین مقصد گردشگران شهر مشهد است. این بارگاه که آرامگاه امام رضا (ع) کانون آن را شکل داده است به مرور زمان بناهای دیگری را نیز در خود جای داده. در حال حاضر این مکان مقدس شامل بناهایی چون کتابخانه ها، موزه ها، مساجد، آرامگاه ها و مراکز فرهنگی است. حرم مطهر رضوی دارای قدمتی طولانی است که نشانه های این قدمت در جای جای آن دیده می شود.

شما هنگام حضور در حرم می توانید شاهد نشانه های بسیاری از دوران صفوی در مساجد و مناره های آن ببینید. در این مکان مقدس می توانید هر لحظه شاهد مراسمات مذهبی چون دعا و روضه خوانی و سخنرانی باشید. شب های جمعه هنگامی که صوت دعای کمیل در صحن بزرگ آزادی می پیچد شما یکی از آرامش بخش ترین لحظات زندگی خود را سپری می کنید. رزرو تور مشهد از تهران امکان حضور همه روزه شما را در حرم فراهم می آورد.

بهترین زمان را برای رزرو تور مشهد انتخاب کنید

شما هر زمانی را که برای سفر به مشهد انتخاب کنید این شهر به شما نه نمی گوید. این شهر همیشه و همه روزه و هرساعته شاهد حضور گردشگران است. حجم مسافران این شهر همیشه جمعیت آن را چند برابر می کند. هر چند این شلوغی در مشهد صفایی خاص دارد اما اگر شما به دنبال زمانی خلوت برای رزرو تور مشهد از تبریز هستید روی زمان های زیر دست نگذارید. شما در زمان هایی خاص می توانید منتظر عرضه تور مشهد ارزان قیمت و تور مشهد لحظه آخری باشید.

مناسبات خاص مذهبی

مناسبت های مذهبی همیشه یکی از دلایل اصلی سفر به این شهر هستند. شما در این ایام مشهد را شلوغ تر از همیشه خواهید دید. ایامی چون محرم، شب های قدر، اعیاد و شهادت امام رضا (ع) از مهم ترین مناسبا ت هستند که سبب چند برابر شدن حجم مسافران این شهر می شوند.

تعطیلات نوروزی

تعطیلات اول سال پای بسیاری از مسافران را به مشهد باز می کند. کم نیستند کسانی که دوست دارند سال جدید را در جوار بارگاه امام هشتم (ع) آغاز کنند و از برکت آن تا آخر سال بهره مند شوند. اگر چه این زمان از ایام پرطرفدار برای رزرو تور مشهد است اما شلوغی بیش از حد مشهد در این زمان ممکن است دردسرهای خاص خودش را داشته باشد.

تعطیلات آخر هفته

اصولاً تعطیلات بهترین بهانه برای سفر هستند. مشهد نیز در تعطیلات شاهد افزایش حجم مسافران خود است. بنابراین برای دیدن مشهدی خلوت تر بهتر است رزرو تور مشهد از شیراز را به اوایل هفته موکول کنید.

نوشته دیگر :
مزیت های استعمال پیپ بجای سیگار

مشهد؛ شهری برای تمام مسافران

 

مشهد شهری است که بیش از همه به عنوان مقصدی زیارتی شناخته می شود. سالانه افراد بسیاری مسافت های طولانی را پشت سر می گذارند تا با حضور در حرم آرامش از دست رفته شان را پیدا کنند. با تمام این تفاسیر مشهد را به عنوان شهری تفریحی نیز می توان در نظر گرفت. درست است که اغلب مسافران، این شهر را به عنوان مقصدی زیارتی انتخاب می کنند اما گردشگرانی که هوای تفریح و سیاحت آنها را به مشهد کشانده نیز کم نیستند.

انواع جاذبه هایی که در این شهر وجود دارد چون پارک های آبی، جاذبه های تاریخی و سنتی، باغ وحش، موزه ها، مراکز خرید مدرن و سنتی مشهد را به یکی از مهم ترین مقاصد توریستی ایران تبدیل کرده است. با این حساب فرصت های بسیاری در اختیار مسافران تور مشهد از تهران است.

دسترسی آسان به مراکز مهم شهر مشهد

مشهد شهری است که دسترسی به جاذبه های بی شمار آن به راحتی فراهم می شود. در واقع پر بازدید بودن این شهر سبب شده مسئولان انواع وسایل حمل و نقل عمومی را در سطح شهر راه اندازی کنند. در این شهر اتوبوس های درون شهری در ایستگاه های مختلف تمام نقاط شهر را پوشش می دهند. این اتوبوس ها حتی دارای ایستگاه هایی در مناطق اطراف مشهد نیز هستند. راه اندازی خطوط بی آر تی در سال 1391 امکان بیشتری برای سفرهای دورن شهری فراهم آورد.

علاوه بر این متروی مشهد یکی از بهترین امکانات برای تردد در داخل شهر است. دو خط قطار شهری در این شهر فعال است که اولی مسیر جنوب به شمال شرق را پوشش می دهد و دومی مسیر طبرسی تا میدان شهدا را در بر می گیرد. برای استفاده از این وسایل حمل و نقل باید من کارت مشهد را تهیه کنید. با این وجود شما در تور مشهد مشکلی برای رفت و آمد و بازدید از جاذبه های این شهر نخواهید داشت. شما هم اکنون می توانید برای رزرو تور مشهد از کرمانشاه اقدام کنید.

زمانی برای رزرو تور مشهد

اگر به دنبال بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب و هوایی هستید بهتر است رزرو تور مشهد خود را برای بهار و اوایل تابستان بگذارید. البته اوایل بهار هنگام تعطیلات نوروزی مشهد شلوغ تر از همیشه است پس بگذارید تعطیلات نوروزی تمام شود، پس از آن به رزرو تور مشهد اقدام کنید. زمستان در مشهد با هوایی سرد و خشک روبرو هستید ولی در عوض این شهر را خلوت تر و قیمت تور را ارزان تر خواهید یافت.

مناسبات مذهبی نیز اگر چه سبب افزایش قابل توجه مسافران این شهر می شود ولی حال و هوایی خاص را نصیب شما می کند. شما می توانید رزرو تور مشهد از اصفهان خود را برای مناسبت هایی چون محرم و شب های قدر بگذارید تا از برکت های معنوی آن بهره مند شوید.