مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

گردشگری مجازی در ایران با روزیاتو

گردشگری مجازی (virtual tourism) بخش جدایی ناپذیری از دنیای جذاب و پر هیجان گردشگری سنتی هستش.
صنعت گردشگری روز به روز اهمیت بیش تری در اندازه تولید ناخالص ملی کشورای جهان پیدا می کنه و به نظر می رسه یکی از صنایع پیشرو در قرن بیست و یکم باشه. صنعتی که انتظار میره در میدون پیشرفت پایدار (sustainable development) هم موثر و فرصت آفرین باشه و جهانی امن تر از قرن بیستم رو واسه ساکنان کره زمین بوجود بیاره.

گردشگری مجازی این فرصت رو به ما میده تا با ظرفیتا و مقصدای گردشگری در سراسر جهان قبل از عزیمت آشنا شیم. آشنا شدن با امکاناتی که در شهر مقصد،‌انتظار ما رو میکشه، ایده آل ترین روش کسب اطلاعات مستند و دارای دلیل از آینده سفره. وقتی بدونیم که واسه دسترسی به فلان موزه، کاخ،‌سینما، تئاتر، فروشگاه و یا حتی هتلی که می خوایم در شهر مقصد استفاده کنیم، چه روش ها و ابزارایی هست، هم در هزینه ها صرفه جویی کردیم، هم با تسلط اطلاعاتی کامل در شهر مقصد قدم برخواهیم داشت.

بدون اون که نیاز به مترجم داشته باشیم،‌بدون اون که نیاز به همراه یا راهنمای گردشگری داشته باشیم. پس، گردشگری مجازی این امکان رو واسه ما جفت و جور می کنه که اطلاعات رو در خونه درباره مقصد گردشگری بدست بیاریم و این طرز اطلاعات گرفتن،‌عادی ترین روش کسب اطلاعات در دهکده جهانی امروزه.

به چه دلیل گردشگری مجازی؟

خیلی از مقاصد گردشگری در ایران و جهان، از راه کارشناسان گردشگری و گردشگران حرفه ای، بهتر معرفی و تبلیغ می شه و شاید شهروندان شهری که قصد عزیمت داریم، در این حد اطلاعات مهم نداشته باشن. اینجور سطح از اطلاعات و محتوا رو میشه از راه گردش در فضای مجازی و دریافت اطلاعات از محیط سایبر بدست آورد. پس، باید قبول کرد که گردشگری سنتی،‌ حالا وام دار گردشگری مجازیه و خیلی از مقاصد گردشگری،‌ به وسیله کاربران اینترنت در سایتای معروف فضای مجازی معرفی شده.

سایتای خوب واسه گردشگران خوب

بعضی از گردشگران در ایران، از بعضی از سایتای  داخلی  و خارجی واسه باخبر شدن از ظرفیتای گردشگری ایران استفاده می کنن که در ادامه به تعدادی از اونا می پردازیم.

کوچ سرفینگ، پرتالی  است که واسه پیدا کردن میزبانای رایگان گردشگری در سراسر ایران و جهان مورد استفاده میلیونا مخاطب قرار میگیره. این سایت یکی از پرتالایی هست که اگه میخواستین در شهری در داخل کشور و بیرون مرز کشور، اقامتی رایگان رو تجربه کنین، انتخاب خوبیه. میلونا میزبان رایگان آماده هستن تا اتاقی از خونه خود رو در شهری که قصد بازدید دارین ، در اختیار شما بذارن. پس couchsurfing.com رو یادتون نره! یکی از قابلیتای خوب سایت، آشنایی با رویدادای فرهنگی و هنری و اجتماعیه که به وسیله کاربران سایت، بعضی وقتا در شهرای جور واجور دنیا برگزار می شه و لذت حضور در میان شهروندان کشور مقصد می تونه خیلی مهم باشه.

اینترنتیشن، پرتالی واسه آشنایی با گردشگران حرفه ای و کارشناسان در زمینه های جور واجور در کشورای جهان. این سایت چند سالیه که تو تهران هم مخاطبان زیادی پیدا کرده و بعضی وقتا، رویدادایی واسه آشنایی گردشگران خارجی تو تهران با همدیگه برگزار می شه.
اگه قصد عزیمت به یکی از کشورای دنیا رو داشتین، حتما پس از عضویت رایگان در سایت، از eventایی که در اون شهر برگزار می شه، کسب اطلاع کرده و در اون شرکت کنین.

لونلی پلنت، سایتی که در چند سال گذشته خیلی سر و صدا به پا کرد و خیلی از مقاصد گردشگری ایران رو به مخاطبان بین المللی خود معرفی کرد .لونلی پلنت، میلیونا گردشگر حرفه ای داره که لحظه به لحظه فرصتای گردشگری در ایران و جهان رو به همدیگه معرفی می کنن. هر شهری که قصد عزیمت دارین، در این سایت با یه عالمه از اطلاعات مستند و مصور همراه س . پس lonelyplanet.com رو یادتون نره! پیدا کردن هم سفر (Travel Buddies) از دیگر امکانات باحال  این سایت هاست.

تریپ ادوایزر، از موفق ترین و معروف ترین فعالان گردشگری مجازی که شاید در فهرست ۵ سایت معتبر گردشگری در اینترنت باشه. در این سایت، خیلی از مقاصد گردشگری به وسیله کاربران معرفی شده و درباره اون اطلاعات خوبی در دسترسه. سایت تریپ ادوایزر هراز بعضی وقتا درباره مقاصدگردشگری جذاب و باحال در ایران، به ارائه گزارش می پردازه که این گزارشا تاثیر زیادی در جذب گردشگر خارجی داره.
مشاوره با مشاوران این سایت، یکی از فرصتای خوب واسه باخبر شدن از امکانات مقاصد گردشگری شماس. با trispadvisor.com بیشتر آشنا شید!

نوشته دیگر :
از دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در ماه آینده چه می دانیم؟

هتلز دات کام،‌ از معروف ترین پرتالای اینترنت واسه پیدا کردن فرصتای اقامتی با رنجای قیمتی جور واجور در سراسر دنیاس. حتی واسه دریافت ووچرای لازم سفارت خونها هم، این سایت فرصتایی رو معرفی کرده که میشه از ان استفاده کرد.
یکی از سایتای پر بیننیده واسه گردشگران امروز دنیا سایت hotels.com یا hostels.comه.

ایر بی ان بی، واسه پیدا کردن فرصتای اقامتی در سراسر دنیا در خونهای مردم! ایرانیا در چند سال گذشته از این سایت خیلی استفاده کردن و فرصتای اقامت خودمونی پیدا کردن از airbnb.com بیشتر استفاده کنین.

سی ایران، نام پرتالی واسه اگاهی از قابلیتای گردشگری در سراسر کشوره که استارت آپ جوونی هستش.

این سایت رو در seeiran.ir دنبال کنین.

تهران دات آی آر، اولین سایت با پسوند ملی ایرانه که به وسیله شهرداری تهران اداره می شه و فرصتای گردشگری زیادی در ان در دسترسه. خیلیا نمی دونن که بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه در تهرانه!‌  یا بوستون نهج البلاغه و یا جوانمردان، بزرگ ترین بوستونای ایرانه.  این اطلاعات رو در Tehran.ir دنبال کنین. تصاویر سه بعدی خیلی خاص از بخشای جور واجور پایتخت ایران رو در این پرتال مهم هم میشه دید.

ایران تراولز، یکی از سایتای جدید در میدون گردشگری ایرانه که تلاش می کنه فرصتای گردشگری متنوعی رو به زبون ساده دراختیار مخاطبان داخلی و خارجی بذاره. Irantravels.ir رو در نظر داشته باشین.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سایت ichto.ir منبع اطلاع رسانی رسمی گردشگری و صنایع دستی در سراسر کشوره. پیوندایی که در این پرتال رسمی هست شما رو به ظرفیتای گردشگری مختلفی به چند زبون در سراسر ایران می بره.

توریسم ایران، برندی واسه پرتال کامل گردشگری مجازی ایران هستش که گر چه از تنوع اطلاعاتی خیلی تخصصی بهره مند نیس، اما تا حدی جواب گوی نیازای اطلاعاتی کاربران و علاقمندان به گردشگری در ایرانه. سایت tourismiran.ir مثل مجله خبری گردشگری در وب فعال هست.

میراث فرهنگی و گردشگری چند سالیه که دارای خبرگزاری کامل شده.
آخرین اطلاعات از دنیای گردشگری ایران رو میشه در chn.ir هم دید.

علم نامه گردشگری ایران در سایت iranpedia.ir تازگیا فعال شده و اطلاعات تخصصی درباره مقاصد گردشگری ایران در فضای اینترنت میده.

ایران ویو، یکی دیگه از سایتای گردشگری فعال در میدون گردشگری مجازی کشورمون که در iranview.ir در دسترسه.

مکان بین تلاش داره تا شما رو با مکانای جور واجور گردشگری از کاخا و موزه ها گرفته تا آب انبارا و مراکز باستانی و تاریخی جور واجور در صدها شهر ایران آشنا کنه.

با makanbin.com هم آشنا بشوید خوبه!

گردش گرا، در سایت gardeshgarha.com در دسترسه و امکانات گردشگری جذاب و جالبی از ظرفیتای گردشگری ایران ارائه می کنه.
هتلا و روستاای جور واجور گردشگری در کنار سفر اسمای گردشگری از جمله امکانات این پرتاله.

کانون راهنمایان گردشگری ایران، از جمله مراکزیاست که واسه کارشناسان گردشگری،‌فرصتای اموزشی مختلفی تدارک دیده. سایت iftga.ir هم ببینین.

 

(تصویر ایندکس پرتال شبکه گردشگری مجازی ایران)

 

شبکه گردشگری مجازی ایران هم مدتیه که در میان سایتای فعال گردشگری ایران به معرفی جاذبه ها و ظرفیتای گردشگری ایران پرداخته که مشاهده ان هم در سایت http://iranvtn.ir خالی از لطف نیس.

دنیای سفر، سایتی خبری در میدون گردشگری ایرانه که راه و روش اطلاع رسانی تحلیلی در زمینه های میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری داره و در نشانی donyayesafar.com  در دسترسه.