مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

از دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در ماه آینده چه می دانیم؟

دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا تایید کرده که تو یه نشست دوجانبه در ماه جولای و تنها یه ماه پس از دیدار جنجالی و تاریخی با رهبر کره شمالی، با همتای روسی خود هم نشستی مهم داره.
دیدار ترامپ و پوتین در روز ۱۶ جولای ( ۲۳ تیر) اولین دیداری نیس که این دو رهبر قوی و جنجالی جهان داشتن اما این دیدار تنها بین دو طرف برگزار شده و اهداف خاصی رو دنبال می کنه که همین موضوعات اونو تاریخی و برجسته ساخته.

در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با اطلاعاتی که تا حالا از این دیدار بدست ما رسیده آگاه کنیم؛ اطلاعاتی مثل محل برگزاری، کسایی که در این نشست حضور پیدا می کنن و این که این نشست چه معنا و نتیجه هایی واسه دو طرف داشه و تاثیری که بر روابط آینده دو طرف داره.

نشست دوجانبه بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روز شنبه ۱۶ جولای مصادف با ۲۳ تیرماه در شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند برگزار می شه.
براساس گفته های دونالد ترامپ و مقامات رسمی کاخ سفید، صورت جلسه دیدار بین ترامپ و پوتین بحث بر سر سیاست خارجی دو طرف و دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میشه.

مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با بلومبرگ در روز چهارشنبه گذشته در این مورد اینجور گفت:” موضوعات بسیار زیادی وجود دارن که رییس جمهور در مورد اونا صحبت می کنه چون نیاز هست که مورد بحث قرار گیرند”. وقتی که از اون پرسیده شد موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم از موضوعات مورد بحث در دیدار ترامپ و پوتین میشه یا خیر، مایک پنس اینجور جواب داد:” ایشون قبلاً هم در این مورد با رییس جمهور پوتین صحبت کرده. میتونم پیش بینی کنم که این موضوع رو دوباره با ایشون در میان می ذاره”.

نمیشه به این زودی در مورد نقش این دیدار در روابط آمریکا و روسیه صحبت کرد اما نمیشه از مهم بودن این دیدار گذشت. روابط آمریکا و روسیه در بدترین و پرتنش ترین وضعیت خود از دوران پایان جنگ سرد قرار داره که قسمت بزرگی از اون به ماجراجوییای پوتین در اوکراین و سوریه برمیگرده که اصلا مورد رضایت آمریکا نبوده ان و همین موضوع باعث بروز تنشای سیاسی چند سال گذشته و هم اینکه اعمال تحریمای در حال افزایش آمریکا بر علیه روسیه و حاکمان اون شده.

گزارشا ادعا دارن که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده، موضوعی که سرویسای امنیتی آمریکا هم اونو تایید کردن و تنشای بسیاری رو بین دو کشور به دنبال داشته.
دونالد ترامپ بارها اعلام کرده که تمایل داره این تنشا کم بشن.

ایشون به طور مرتب دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری که با برنده شدن خودش تموم شد رو رد کرده و این ادعاها رو تنها تلاشایی با انگیزه سیاسی واسه نابود کردن اعتبار خود دونسته و کمی قبل از اعلام شدن تاریخ و مکان رسمی دیدار با پوتین هم در پیامی توئیتری به این موضوع حساس پرداخت. ایشون به تقبیح اقدامات جیمز کومی و دیگه ماموران اف بی آی پرداخته و گفته که به چه دلیل اونا به موضوع رابطه هیلاری کلینتون و روسیه نپرداخته و در مورد اون تحقیق نمی کنن.

نوشته دیگر :
۷ نشانه‎ای که ثابت می‎کند در مصرف نمک زیاده روی می‎کنید

از طرف دیگه این دیدار واسه ایران هم بسیار مهم میشه چون مطمئنا در این دیدار بحث ایران هم به میان میاد چون روسیه نزدیک ترین و قوی ترین متحد ایران دستکم در سوریه بوده و به دلیل تنشایی که دو کشور با آمریکا دارن سال هاست که در جبهه ای تقریباً مشترک قرار داشته و بالاترین درجه این مشارکت و هم جهتی منافع سیاسی رو میشه در سوریه جستجو کرد.
ایران و روسیه با مشارکت همدیگه و به طور کاملً بر خلاف خواست و انتظار کشورای غربی و عربی، از سقوط حتمی و نزدیک الوقوع حکومت بشار اسد در سوریه جلوگیری کرده و حالا به اصلی ترین کشورای حاضر در معادله آینده سوریه تبدیل شدن که دست تقریباً بالا رو هم در این مورد دارن.

مطمئنا دونالد ترامپ از پوتین می خواد که به ایران فشار آورده تا نیروهاش (مثل ایرونی یا نیروهای حزب الله یا شبه نظامیان تحت آموزش) رو از این کشور خارج کنه و در قبال اونم قولا یا بسته های تشویقی واسه روسیه در نظر می گیره. با در نظر گرفتن خارج شدن آمریکا از برجام، برگشت بعضی از تحریما تو یه ماه گذشته و تعدادی بسیار بیشتر در چند ماه آینده، مشکلات اقتصادی گذشته ایران و کاهش شدید ارزش ریال میشه گفت که نتیجه این نشست واسه ایران هم بسیار مهم بوده و انتظار میره که پوتین دوباره در دو راهی بین منافع شخصی (روسیه) و منافع حکومت ایران مجبور به انتخاب شده و به احتمال فراوون گزینه اول رو انتخاب کنه.

علاوه بر این، فشارهای اقتصادی دولت ترامپ بر ایران که تو یه ماه گذشته شروع شده و هر روز شدت میگیره و موضوع مشارکت روسیه در این تحریما یا دستکم همکاری اون به عنوان قوی ترین عضو سازمان کشورای تولید کننده نفت (اوپک) در مورد فشار به ایران از راه کاهش فروش نفت این کشور هم به احتمال زاد در این نشست مورد بحث رهبران دو کشور قرار می گیره.

گشتی در میان املاک دونالد ترامپ؛ از پنت هاوس مطلا تا میزبانی از قذافی

 

۹ عادت بسیار عجیب دونالد ترامپ که مخصوص خودشه

 

تحقیر دردناکی که ولادیمیر پوتین رو به سمت برگردوندن اعتبار و قدرت روسیه جهت داد

از زندگی با موشا تا قدرتمندترین مرد جهان؛ نگاهی متفاوت به زندگی ولادیمیر پوتین