مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

باکس آفیس هفته منتهی به ۳۱ اردیبهشت؛ «بیگانه» جای «نگهبانان کهکشان» را گرفت

هفته گذشته رقابت سخت و فشرده ای واسه قرار گرفتن در بالاترین جایگاه جدول باکس آفیس در جریان بود اما در آخر فیلم «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant) تونست با اختلافی یه میلیون دلاری بالاترین جایگاه جدول رو از حریف پر طاقت و سمج خود «نگهبانان کهکشون نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) بگیره.

در رتبه اول باکس آفیس هفته گذشته فیلم «بیگانه: پیمان» قرار گرفت که تونست در سه روز اول اکران خود به فروشی برابر ۳۶ میلیون دلار برسه. این اندازه فروش برابر انتظار بود هر چند با فروش فیلم قبلی این دنباله با عنوان «پرومثوس» (Prometheus) در همین یه وقتی فاصله ای ۱۵ میلیون دلاری داره.
دلیل این کاهش فروش نسبت به نسخه قبلی رو میشه در دو موضوع جستجو کرد: اول این که فیلم بیگانه جدید با حریف سرسختی مانند «نگهبانان کهکشون» مواجه شده و هر دو تو یه ژانر تولید شدن که تماشاگران برابری دارن. دوم این که بر خلاف عکس العمل مثبت منتقدان و تماشاگران به فیلم، «بیگانه: پیمان» نتونسته به اندازه نسخه قبلی اونا رو راضی کنه.

خیلی از خبرگان بخش سینما می گن که فیلم جدید «بیگانه» تنها ترکیبی از ویژگیای مثبت فیلم قبلی بوده و چیزای جدید زیادی واسه ارائه نداره. در کل انگار اندازه استقبال از این دنباله در مقایسه با فیلم قبلی کمتر میشه. باید منتظر موند و دید که «بیگانه: پیمان» می تونه بازم در هفته های آینده بالاترین جایگاه جدول فروش هفتگی رو در اختیار داشته باشه یا جای خود رو به فیلم دیگری میده. تقویم اکران فصل تابستون سینمایی امسال  با ورود فیلمای «دزدان دریایی کارائیب: مرده ها قصه نمی گن» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) و «زن عجیب» (Wonder Woman) در چند هفته آینده شلوغ تر هم می شه و برآورده نشون میده که این دو فیلم با استقبال و فروش بسیار خوبی مواجه می شن.

خبر خوب واسه شرکت فاکس اینه که فیلم تا حالا هم تونسته در اندازه جهانی فروشی بالاتر از هزینه های ساخت (۱۱۷٫۸ میلیون دلار) داشته باشه. هنوز بسیار زوده که این فیلم رو یه موفقیت تجاری بنامیم اما فروش روزای اول اکران امیدوار کننده بوده و انگار سود قابل قبولی از این فیلم نصیب شرکت فاکس می شه.

در رتبه دوم باکس آفیس هفته فیلم «نگهبانان کهشکان نسخه دوم» با ۳۵ میلیون دلار فروش قرار داره که بعد از دو هفته صدرنشینی مطلق جای خود رو به «بیگانه: پیمان» داد. آخرین ساخته شرکت مارول به فروش خوب خود ادامه میده و تا حالا تونست فروش خود در سینماهای آمریکا رو به ۳۰۱٫۷ میلیون دلار برسونه. این دنباله در سه هفته اکران تقریباً تونسته از مقدار فروش کلی قسمت قبلی خود عبور کنه.

فیلم تازه اکران شده «همه چیز، همه چیز» (Everything, Everything) تونست در هفته اول اکران خود به فروشی برابر ۱۲ میلیون برسه که اونو در مکان سوم جدول فروش هفتگی قرار میده. هر چند فیلم با عکس العمل تقریباً منفی تماشاگران و منتقدان روبرو شده اما تونسته مخاطبان نوجوون خود رو راضی کنه.
این فیلم با بودجه ای پایین (۱۰ میلیون دلار) به وسیله شرکت برادران وارنر ساخته شده و در سه روز اول فروش تونسته هزینه تولید خود رو جبران کنه.

نوشته دیگر :
با ۱۰ غول شکست ناپذیر دنیای بوکس در تمام دوران آشنا شوید

در مکان چهارم جدول فروش هفتگی فیلم کمدی «ربوده شده» (Snatched) قرار داره که با فروش ۷٫۶ میلیون دلار در این هفته، فروش کلی خود در داخل آمریکا رو به ۳۲٫۷ میلیون دلار رسونده.

فیلم «دفترچه خاطرات یه بی جنم: دور» (Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul) در سه روز اول اکران خود تونسته ۷٫۲ میلیون دلار فروش داشته باشه که اونو در مقام پنجم باکس آفیس هفته قرار میده. این دنباله تا حالا کمترین فروش رو نسبت به قسمتای قبلی داشته (کمتر از نصف فروش «روزای سگی» (Dog Days) در سال ۲۰۱۲ در سه روز اول اکران). انتقادها از فیلم در کنار علاقه کودکان به فیلم «نگهبانان کهکشون» و شخصیت «Baby Groot» باعث شدن که استقبال از فیلم «دفترچه خاطرات کی بی جنم: دور» کمتر از حد انتظار باشه. به نظر می رسه زمان اون شده که شرکت فاکس دفترچه خاطرات بی جنم رو ببنده چون انگار دیگه درخواست چندانی واسه اون وجود نداره.

فیلم ناموفق «شاه آرتور: افسانه شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword) با ۶٫۸ میلیون دلار فروش در هفته گذشته در رتبه ششم قرار داره و بازم به روند نزولی و ناامید کننده خود در فروش ادامه میده. این فیلم تا حالا در دو هفته اکران در سینماهای آمریکا تونسته فروش خود رو فقط به ۲۷٫۲ میلیون دلار برسونه.

در رتبه هفتم باکس آفیس هفته فیلم «سرنوشت عصبانی» (The Fate of the Furious) قرار داره که با فروش ۳٫۱ میلیون دلاری این هفته، فروش داخلی خود رو به ۲۱۹٫۸ میلیون دلار رسونده.

انیمیشن جذاب «بچه رییس» (The Boss Baby) ساخته شرکت دریم وورکس با فروشی برابر ۲٫۸ میلیون دلار در رتبه هشتم جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار داره.

این انیمیشن تا حالا ۱۶۶٫۱ میلیون دلار فروش داشته.

در مکان نهم باکس آفیس هفته هم فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) قرار داره که بعد از ۱۰ هفته نمایش تونسته فروش کلی خود رو در سینماهای آمریکا به ۴۹۷٫۷ میلیون دلار برسونه.

فیلم کمدی «چیجوری یه عاشق لاتین باشیم» (How to be a Latin Lover) هم با ۲٫۲ میلیون فروش هفتگی در رتبه دهم جدول فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار داره و تونسته جمع فروش خود رو به عدد ۲۹٫۴ میلیون دلار برسونه.