مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

نگاهی به عادت های عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش

اخبار نشون دهنده اون هستش که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موافقت کرده با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در منطقه غیر نظامی کره دیدار کنه.

دیدارهای کیم جونگ در نظر همه مردم اتفاق نادری حساب می شه.
این چهره مرموز هفته گذشته با مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد و در ماه مارس سال میلادی جاری سفری به چین واسه دیدار با شی ژینپینگ رئیس جمهور این کشور داشت. جز این موارد، کیم جونگ اون که از سال ۲۰۱۱ به سمت رهبری کره شمالی منصوب شده سفر دیگری به خارج از کشورش نداشته.

سفرهای بین المللی قبلی کیم جونگ اون نشون داده اون عادتای عجیبی در زمان سفر داره.

یه کاروان حفاظتی انسانی خودروی اونو محاصره کرد

هفته گذشته در اول مذاکرات صلح با مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی وقتی خودروی کیم جونگ اون به محل رسید، دوربینای حاضر در اونجا صحنه عجیبی رو ثبت کردن: کاروانی از ۱۲ محافظ که لباسای رسمی به تن داشتن، خودروی رهبر کره شمالی رو محاصره کرده بودن و در کنار اون می دویدند.

این «کاروان حفاظتی انسانی» با همون سرعت خودروی کیم جونگ اون در کنار اون می دویدند و حتی وقتی که خودرو دور می زد این کاروان فرم حرکت خود رو حفظ می کرد تا اینکه در آخر خودرو وایساد و محافظان تونستن واسه لحظاتی نفس تازه کنن.

 

با یه قطار ضدگلوله کندرو سفر می کنه

 

بیشتر رهبران دنیا با هواپیما سفر می کنن اما کیم جونگ اون مانند پدر و پدربزرگش بهتر می دونه از قطار اختصاصی استفاده کنه.

در سفرهای رهبر کره شمالی، مانند سفر ماه گذشته اون به چین، از سه قطار استفاده می شه: قطار حفاظت پیشرفته، قطار کیم جونگ اون و قطار دیگری که مخصوص محافظان و تدارکاته.

همه ۹۰ واگن قطار کیم جونگ اون که از حفاظت پیشرفته برخورداره ضدگلوله بوده و وزن اضافی قطار دلیل شده تا بیشترین حد سرعت قطار تنها ۳۷ مایل (حدود ۵۹ کیلومتر) در ساعت باشه.

به جای دستشوییای عمومی از یه توالت شخصی استفاده می کنه

طبق مصاحبه لی یون کئول یکی از اعضای قبلی یگان حفاظت کره شمالی با نشریه واشنگتن پست، از قرار معلوم کیم جونگ اون در زمان سفر به جای سرویسای بهداشتی عمومی از یه «توالت شخصی» استفاده می کنه.

لی در اینباره میگه: «رهبر کره شمالی به جای به کار گیری دستشوییای عمومی، یه توالت شخصی داره که در زمان سفر همراه اونه. مدفوع اون شامل اطلاعاتی درباره وضعیت سلامتی اونه به خاطر همین نباید اثری از اون بمونه.»

نوشته دیگر :
از دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در ماه آینده چه می دانیم؟

طبق گزارش آژانس خبری دیلی اِن کِی کره جنوبی در سال ۲۰۱۵، یه توالت به شکل سفارشی در داخل یکی از خودروهای کاروان زره پوش کیم جونگ اون ساخته شده.

از پیونگ یانگ یه دستگاه نودل ساز خاص آورده بود

کیم جون اون با دقت در مورد دیدار خود با مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی برنامه ریزی کرده بود تا ذائقه شخصی هر دو رهبر در نظر گرفته شه.

کیم جونگ اون به همراه خود یه دستگاه نودل ساز خاص واسه آماده کردن «ننگ میان» آورده بود. ننگ میان یه جور نودل از آرد گندم مشکی س که به صورت سرد سرو می شه.
این غذا به وسیله سرآشپز یکی از رستورانای مشهور پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی آماده شد.

تنها سفر بین المللی اون پنهونی انجام شد

دیدار کیم جونگ اون با شی ژینپینگ رئیس جمهور چین در ماه مارس سال میلادی جاری از چند جهت مهمه. اول اینکه، این اولین سفر بین المللی کیم جونگ اون بعد از به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۱۱ بود.

اما پنهونی بودن این سفر هم به اهمیت اون اضافه کرده. سفر کیم جونگ اون به چین تا قبل از پایان اون مخفی باقی مونده بود. خبر این سفر بعد از خروج کیم جونگ اون با قطار زره پوشش از پکن منتشر شد و شاهدان کنجکاو فهمیدن این قطار زره پوش که قبل از اون پنهونی وارد پایتخت چین شده بود حامل رهبر کره شمالی بوده.

هیچوقت از باندهای فرود شخصی اش دور نمی شه

کیم جونگ اون به علاقه زیادش به چیزای عجیب و غریب می شناسنش و این مسأله در مورد سفرهای داخلی اونم صدق می کنه.
طبق گزارشا، به دستور کیم جونگ اون پنج باند فرود اختصاصی واسه استفاده شخصی اون ساخته شد.

این باندهای فرود در نزدیکی کاخای زیاد و ایستگاه های قطار اختصاصی اون واقع شدن.