مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

سفر به سبک انرژی مثبت‌ها

تابستانه و بهترین فرصت واسه گردشگری در ایران ۴ فصل جفت و جور شده.

با همه فرصتایی که سرزمین بکر ایران در اختیار عاشقان ایران قرار میده، اما بعضی وقتا مشاهده می شه که گردشگران ایرونی، در سفر به نقاط جور واجور کشور، اون چه بایسته و شایسته س واسه لذت بردن از این سفر که واسه خیلی از مردم دنیا رویایی میشه، در دستور کار خود قرار نمی دن.واسه لذت بردن بیشتر از سفر در سرزمین رویایی ایران، باید هر عامل بازدارنده از شادی و خوشی رو از خود دور کنیم.
این فرصت عالی و کم هزینه، حالا در اختیار ما وارثان سرزمین پارس قرار گرفته و باید کوشید تا استفاده حداکثری از ایرانگردی داشته باشیم. واسه استفاده حداکثری از گردش تابستونی در ایران، بهتره خوشحال باشیم و راحت بگیریم.

سفر به سبک انرژی مثبتا

به نظر می رسه واسه لذت بردن بیشتر از سفر، بهتره کارایی آسون اما مهم رو در نظر داشته باشیم تا نتیجه گردشگری تابستونی ما، الهام بخش، موثر و فرصت آفرین باشه. سه خصلتی که انرژی مثبتا تلاش دارنددر زندگی خود نشون بدن. این ۱۱ مورد رو تو ذهن داشته باشین. موضوع اول، خلاص شدن از غر زدنای مکرره.

  • غر زدن ممنوع

انرژی مثبتا، شادی آفرین هستن و خوشحال زیستن و ساده زیستی رو هنری روشن واسه خود تلقی می کنن. خلاص شدن از انرژیای منفی و دور شدن از سیگنالای انرژی منفی یک فرصت فوق العاده واسه جذب زیباییا و تازگی هاییه که در طبیعت و دور و بر ما قرار داره.
هر اندازه بتونیم خصلتا و نیروهای منفی رو در جذب زیباییای دور و بر کاهش بدیم، فرصتای بیش تری در کار و زندگی و تفریح داریم. یکی از انا، دوری از غر زدنه. خیلیا هنگام سفر، چه به صورت تکی و حتی دسته جمعی، مرتب به همه چیز ایراد می گیرن. گویی اونا مهمون نخونده جایی نیستن و باید طبق پروتگلای سیاسی و قوانین بین المللی میزبانی از مقامان عالی رتبه، از اونا در شهر مقصد استقبال شه!

غر زدن، یکی از عوامل مهم در پیشرفت انرژیای منفیه. هر اندازه غر زدن رو از یاد ببرم و راحت بگیریم، لذت بیش تری از سفر می بریم. واسه انرژی مثبتا، در طول سفر، خیلی چیزا مهم تر از پاره بودن بخشی از صندلی اتوبوس، کنار پنجره نشستن در هواپیما و حتی غذا خوردن و اقامت در هتلای لوکس ۵ ستاره س!

انرژی مثبتا بیشتر از اون که ایراد بگیرن، اصلاح کننده هستن و تلاش دارن تا تاثیر مثبتی روی دور و بر خود داشته باشن و نگاه منطقی رو جانشین نگاه خشن و انرژی منفی نمی کنن. پس واسه لذت بیشتر در سفر، تلاش کنیم با واقعیتا کنار بیاییم و اون چه با معیارها و باورها و سبک زندگی ما در تضاده رو فرصتی واسه یادگیری و کسب تجربه جدید بدونیم.

اعتراض کردن و دایم غر زدن یکی از بدترین عادتای انسانیه. خیلی از کارشناسان پزشکی باور دارن این عادت بر سلامت جسم و روح تاثیر داره.
پس از غر زدن در سفر دوری کنیم.

  • راحت بگیریم

راحت گرفتن و ساده گرفتن در سفر، اصل بسیار مهمیه. کسایی که ساده می گیرن، افراد خوشحال هستن که خود رو تحت تاثیر معیارهای از پیش تعیین شده خاص و رسمی قرار نداده و هدف اول و آخر در سفر واسه انا، لذت بردن و یادگیری و تجربه اندوزی و در آخر فرصت آفرینی میشه. ساده زیستی به معنی زندگی روی گلیم و جاجیم و نون خشک خوردن نیس! ساده زیستی یعنی خلاص شدن از قید و بندایی که شما رو از فرهنگ انرژی مثبت و الهام بخشی به بقیه باز می دارن. راحت گرفتن واسه گردشگری اهمیت فراوون داره.
همونجوریکه قبلا اشاره کردیم، پرتالایی در اینترنت هست که اتفاقا واسه گردشگری راحت بگیرا هستش! مثل کوچ سرفینگ. ۱۰ میلیون میزبان رایگان در ۲۰۰ هزار شهر دنیا اماده هستن که به شما که قصد سفر و اقامت یک یا چند شبه در جایی دارین، جای خواب بدن. حتی اگه در حد یه کاناپه باشه!

هرساله میلیونا نفر از خدمات این میزبانای مهمون نواز استفاده می کنن و مجانی، امکان سفر رو واسه خود جفت و جور می کنن.

خیلی از فرصتا‌،تکرار نشدنی هستن!

 

 

لوکس گردی، فرصت آفرین نیس

لوکس گردی، یکی از شکلای جور واجور سفر و گردش در کره زمینه. مخصوص پول دارا بوده و خیلیا دوست دارن لوکس گردش کنن. اما باید به این موضوع توجه کنین که دنیای backpackerا و کاناپه گردا و رایگان سوار که میلیونا مخاطب در سراسر جهان داره، با خاص گیای لوکس گردی هم خوانی نداره. کسایی که به جای اقامت در هتلای ۵ ستاره یا ۶ ستاره و غذاهای آنچنانی و گردشای رسمی در کاخا و موزه ها، به دل طبیعت و مکانای بکر با همراهی افراد محلی همون شهر و دیار میزنن، لذتی به مراتب بیشتر از لوکس گردا رو تجربه می کنن. چیزای بیش تری یاد می گیرن و تجربه های زیادی خواهند آموخت. پس واسه لذت بیشتر از سفر، به دنیای انرژی مثبتا ملحق شید و از لوکس گردیای گران و رسمی و بعضی وقتا غیر نوستالژیک، دوری کنیم.
همراهی با طبیعت گردا و گردشگران حرفه ای، می تونه شما رو وارد دنیای جذاب و جدیدی بکنه که هیچ وقت با لوکس گردی نمی تونین اونو حس کنین.

فرهنگ سفرنامه نویسی

انرژی مثبتا، نگاه مثبت به همه چیز دارندو دوست داره از همه چیز درس بگیرن. تجربه اندوزی کنن و این تجربه ها رو سریع به بقیه منتقل کنن. این فرق انرژی مثبتا با خودشیفتها و محافظه کارا هستش.
واسه انرژی مثبت بودن در سفر و تجربه اندوزی موثر، تلاش کنیم که فرهنگ سفرنامه نویسی و یادداشت ورداری رو در خود تقویت کنیم.
فرهنگ سفرنامه نویسی دلیل می شه تا نکته های تازه رو نوشته شده کرده و اونا رو به بقیه واسه استفاده بهتر از سفر خود، انتقال بدیم. بیشتر از ۲۰۰ میلیون یادداشتی که در سایت tripadvisor از طرف صدها میلیون گردشگر در دنیا منتشر شده ، نشون میده که چقدر سفرنامه نویسی و انتقال تجربه های سفر به بقیه، کارساز و فرصت آفرینه.

نوشته دیگر :
یک سایت خبری باید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشد؟ معرفی سایت خبری آسمونی

 

هم سفر یابی آسون

 

سفر تکی، تفاوتای زیادی با سفر جمعی داره.

کسایی که مهارتای رابطه جمعی قوی دارن و نگاه شادی آفرین به زندگی رو در خود تقویت می کنن و در راه انرژی مثبت قدم بر می دارن، در سفر هم راه و روش جمع گرایی رو از ذهن خود دور نمی کنن. هم سفر پیدا کردن، کار سختی در دنیای امروزی  نیس.
سایت lonelyplanet می تونه واسه شما که دنبال هم سفرین، هم سفرای خوبی معرفی کنه.
در اینترنیشن و کوچ سرفینگ که در سرویس گردشگری ما به اون اشاره کردیم، فرصتایی واسه تنها سفر نکردن جفت و جوره. هم سفر داشتن و فرار نکردن از هم سفر داشتن، اخلاق گردشگری انرژی مثبتا هستش و خیلی از رقابت  ها و تهدیدایی که سفر تکی بوجود میاره رو از اونا دور می کنه.

قاطی شدن با مردم محله

انرژی مثبت بودن در سفر یعی این که شما دنیای خود رو در اتاق لوکس هتل یا سوییت مهمون سرا خلاصه نکنین و از مردم دیاری که سفر کردین، دور نشید. دور نشدن از مردم و فرهنگ و جامعه ای که به اون سفر کردین، فرصتای زیادی بوجود میاره. پروفسور حسابی دانشمند بزرگ معاصر، وقتی که به جایی در کشورمون سفر می کرد، به حای اقامت در هتلای لوکس و مهانسراهای بزرگ دولتی و خصوصی، از خونهای اهالی همون شهر استفاده می کرد تا با گویش و زبون و فرهنگ و آداب و رسوم اون دیار آشنا شده و حتی همسر گرامیشون طرز پخت غذا و لباس و سبک زندگی اون دیار رو بیشتر یاد بگیره.
وقتی شما با مردم شهری که سفر کردین (در داخل یا بیرون مرز کشور) همراه و هم قدم و هم غذا شید، تجربه های زیادی به شما منتقل می شه که در رستورانای ۵ ستاره هتلای آنچنانی در دسترس نیس.

مطالعه قبل از سفر

انرژی مثبتا، نگاه زیباگرایانه و فرصت ساز به دور و بر دارن و هر چیزی رو با دقت دنبال می کنن. حتی اگه قرار باشه به دیدن آبشاری در بیرون شهر برن. قبل از هر سفری خوبه که اطلاعاتی درباره راه سفر و موقعیت مقصد بدست بیاریم تا با دید بهتری به شهر مقصد سفر کنیم مطالعه قبل از سفر، حالا با قابلیتای آی تی شدنیه و گوگل در خدمت شماس. فرهنگ مطالعه قبل از سفر، چه سفر به وین اتریش باشه چه سفر به دنیای زیر زمینی نوش آباد کاشون، بحث ایه که انرژی مثبتا خیلی ان رو جدی می گیرن.

مطالعه بین سفر

در طول سفر و در بین اقامت در شهر و دیار مقصد هم، نباید دست از مطالعه برداشت. فرهنگ مطالعه سفری دائم بهتره که در دستور کار باشه تا لذت بیش تری از سفر و فرصتای بهتری واسه بازدید از مکانای جور واجور واسه ما جفت و جور شه.
تلاش کنیم در بین سفر هم، دست از مطالعه بر نداریم و وقت خود رو به کارای الکی سپری نکنیم.

مطالعه بعد از سفر

حتی پس از سفر هم مطالعه تکمیلی واسه مکانای دیده شده، مهمه. این کار دلیل می شه تا یادداشت برداریاتون، عمق بیشتری پیدا کنه و فرهنگ سفرنامه نویسی شما تقویت شده و فرصت الهام بخشی رو در اختیار دوستان و آشنایان بذاره تا از این تجربه ها واسه سفر به مقصدی که شما بازدید کردین، استفاده کنن.

 

لباس انرژی مثبتا

 

انرژی مثبتا در سفر، براساس اصل راحت بگیر!، ساده می پوشند. ساده پوشی هنره و این هتر، راز شیک پوشی هستش.
راحت لباس پوشیدن، ما رو از خیلی از قیدو بندای عادی مد بازا خلاص می کنه و تمرکز ما رو به جای توجه به مسائل فرعی، به مسائل اصلی سفر و لذت بردن از ان، معطوف می کنه.

غذای انرژی مثبتا

انرژی مثبتا در سفر،بیش  تر علاقمند هستن تا از آداب و رسوم و سبک غذا خوردن و غذا درست کردن مردم دیاری که به اون جا سفر کردن استفاده کنن و موندگاری رژیم غذایی سنتی که در شهرشون دنبال می کردن رو واسه خود افتخار نمی دونن! غذای هر شهر و هر دیار در سراسر دنیا خاصیت و قابلیتای خاص خود رو داره که نباید از ذهن دور کنیم.
چه بسا تست کردن یه غذا یا نوشیدنی و حتی یه نون دلیل شه تا ان روش رو در شهر خود دنبال کنین و حتی کار و کاسبی ای در این مورد راه بندازین!