مجله علمی خبری مراغه

فناوری آموزش و یادگیری، آموزش ترفندهای کاربردی

نکاتی که باید قبل از اجاره یا خرید آپارتمان در پیروزی بدانید

در گذشته در زمان سلطنت قاجار، خیابون پیروزی به نام جاده دوشان تپه مشهور بود که از محدوده میدون شهدا (دروازه دوشان تپه) شروع می‌شد و تا پای کوه‌ دوشان تپه در محدوده میدون شهید کلاهدوز الان ادامه داشت. در واقع دروازه شمال شرقی تهران به نام دروازه شمیران و دروازه شرقی به نام دروازه دولاب نام داشتن که راه رسیدن به جاده دوشان تپه بودن.

با سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، دوشان تپه به فرح آباد تغییر نام داد که از دروازه دوشان تپه در میدون شهدا به طرف شرق می‌رفت و به فرح آباد و قصر فیروزه که باغی واسه شاهان قاجار بود، منتهی می‌شد. در واقع این مکان که از محله پیروزی فعلی عبور می‌کرد، به کوه سرسره هم مشهور بود. خیابون پیروزی که تا قبل از انقلاب اسلامی به نام نیروی هوایی خونده می‌شد از مهمترین خیابون‌های دو محله فرح آباد و نیروی هوایی به حساب می‌رفت. تا اینکه در دهه‌ های سی و چهل شمسی ساخت و ساز در این محدوده شروع شد و بازم هم ادامه داره.
در دهه ۵۰ شمسی، پادگان نیروی هوایی موجب رونق این خیابون شد و در هنگامه انقلاب اسلامی سال ۵۷ وقایع مهمی در این خیابون روی داد که نقش به سزایی رو در تحولات اون زمان بازی کرد.

پیروزی کجاس؟

پیروزی در منطقه ۱۳ تهران در شرق پایتخت واقع شده.
این محله از سمت غرب به یکی از معروف‌ترین و پرحادثه‌ترین میادین تهران یعنی میدون شهدا (ژاله قبلی) و از شرق به میدون شهید کلاهدوز منتهی می‌شه. ضمن اینکه خیابون پیروزی محله‌های قدیمی و معروفی به نام صد دستگاه، چهارصد دستگاه و پرستار رو شامل می‌شه. اگه مایل به هستین، یکی از نکات خوب این خیابون دسترسی به بزرگراه‌های تهران مانند امام علی (ع)، بسیج، یاسینی و خاورانه، بطوریکه با رسیدن به این بزرگراه‌ها خیلی راحت می‌تونید به بقیه نقاط تهران برسین.

امکانات پیروزی

این محله به دلیل داشتن جمعیت زیادی که بیشتر هم خونواده‌هایی هستن که سال‌های زیادیه در این محله سکونت دارن و قدیمی این محله حساب می‌شن، از امکانات رفاهی خوبی برخورداره. بطوریکه سالن‌های ورزشی زیاد، مراکز خرید فراوون، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بسیاری در پیروزی ساخته شده‌ان، هم اینکه مساجد و حسینیه‌های زیادی در پیروزی وجود دارن.

اگه گزینه رو تو ذهن دارین، خوبه بدونین که در صورت نیاز به مراکز درمانی می‌تونید علاوه بر درمانگاه‌های شبانه روزی به دو بیمارستان فجر و بعثت هم مراجعه کنین.

ساکنین این محله واسه به کار گیری حمل و نقل عمومی مشکلی ندارن، پیروزی علاوه بر ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس بی آر تی دارای چندین ایستگاه‌ مترو هم هست، بدین صورت که ایستگاه‌های مترو شهدا، ابن سینا، پیروزی، جنگ، نیروی هوایی و شهید کلاهدوز واسه محله پیروزی هستن.

پیشنهاد ما واسه خرید یا مراجعه به سایت دیواره. شما می‌تونید در بخش املاک این سایت اون چیزی که مدنظرتان هست رو در این محله یا بقیه محلات جست و جو کنین تا موردی مناسب و هماهنگ با سلیقه خود رو خیلی راحت در کمترین زمان پیدا کنین.

نوشته دیگر :
نگاهی به عادت های عجیب رهبر کره شمالی در سفرهایش